A Triumph és a Williams Advanced Engineering egy olyan elektromos motor végső fázisában lévő prototípusát hozták létre, ami leginkább a tömege miatt számít különlegesnek. Vagy talán pontosabban annak hiánya miatt. Hiszen a TE-1 – tegyük hozzá az előzetes ígéreteknek tökéletesen megfelelően – mindössze 220 kilogrammot nyom a mérlegen. És, hogy miért kevés ez? Egy általánosan elterjedt, belsőégésű nakedhez képest nem az. Más elektromos motorokhoz viszonyítva viszont már egészen más a kép.
Vegyük például az Energica EsseEsse9, szintén elektromos meghajtású nakedet: 282 kilogramm. LiveWire? 250. Talán a Zero SR/F áll a legközelebb a maga 230 kilójával, de annak a teljesítménye 110 lóerő, míg a TE-1-ből 175 lovat erőszakoltak ki, szóval ez sem egy fair összehasonlítás.
Márpedig a tömeg mindennek az ellensége. Nem csak a motorosnak, akinek egy hoppá után fel kell állítania a motorját, nem csak a féknek, aminek meg kell állítania az érkező tömeget, hanem az elektromos motorok esetében a teljesítménynek és a hatótávnak is. Ezért mondom azt, hogy most nem 3.6 szekundumos 0-100-at kell figyelni, nem 161 kilométeres hatótávot (ezt a Zero tartós 90-es tempónál tudja) és nem a 20 perc alatt 80%-ra tölthető akksit. Hanem a tömeget. Pontosabban annak hiányát, és látni benne, hogy mit fognak kihozni a britek egy visszafogottabb, mondjuk 80 lóerős változatból. Így kerül lépéselőnybe a Triumph.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »