Ma már nálunk sem ismeretlen, hogy a versenypályákon is létezik zajkibocsátási limit. Gondolj csak a Hungaroringre! Franciaországban is csupán annyi történik, hogy a pályákra vonatkozó általános érvényű 102 decibeles legnagyobb hangoskodási határérdtéket 95 decibel értékre csökkentik 2024-től.
A korlátozás, az ésszerűség határain belül tartva nem vonatkozik a világbajnokságok futamaira. Azaz az eddigiekhez hasonlóan lehet MotoGP vagy WorldSBK futamokat tartani az országban.
A zajkibocsátási korlátozások inkább a pályanapokra járó közönséget érintik, azonban sokakat igencsak rosszul. Hiszen már a tiroli korlátozások kapcsán is láthattuk, hogy a 95 decibeles felső határérték számos teljesen gyári kipufogós motort is kizár. És nem feltétlenül extrémen nagy teljesítményű vadállatokat, hanem mondjuk a Honda CB650R-t. A rendelkezés azonban nem csak az aszfaltozott versenypályák látogatóit érinti. A krosszmotorokat 109-re kell lehalkítani 112 decibelről. A kétütemű enduróknak 104-ről 101-re, míg négyütemű társaiknak 106-ról 103 dB-re kell csendesedniük.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »