Micsoda véletlenek vannak! Amint a Ducati közzétette az első hivatalos fotókat a 2013-ra alaposan felfrissített sporttúrázójáról, azonnal megjelent egy nyilvánvalóan hiteles fotó a KTM-nél is, mintegy válaszképpen a rivális modell megjelenésére. Még érdekesebb az, hogy a kép megjelenését követően nagyon hamar el is tűnt a KTM oldalairól, azonban ugyebár ami egyszer felkerül a netre az már örökre ott is marad. Szemfüles és főként gyorsan reagáló Advrider olvasók, azonnal közzétették a motor képét, ezt gyorsan átvette a német Motorrad magazin is, így a KTM akarva-akaratlanul végérvényesen elárulta magát.
Köztünk szólva bármi is az igazság a kép napvilágra kerülését illetően, az új üdvöskének igen jót tett, hiszen lássuk be, a fekete, álcázott modell meglehetősen megosztó volt a külcsín tekintetében. Így a klasszikus narancs-fekete színben ki kell jelentsük, hogy határozottan jól fest, bár szerény meglátásom szerint az olaszok sokkal szebben rajzolnak a világon bárkinél. Ami a sógorék ajánlata mellett szól, az a hihetetlen mennyiségű és minőségű, embert, pénzt, és időt nem kímélő tesztmunka, és a gyártási minőség, amit a KTM gyakorlatilag minden egyes új típusba beletesz, mielőtt útjára bocsátaná őket. Emlékezetes az előző széria tesztprogramja, amellyel először a Dakart végigcsinálták, majd lenyomták vele a teljes transzszibéria vasútvonal távját és ez csak két momentum a teljes programból. Reméljük, hogy ezt a modellpárost sem kevésbé gondosan készítették fel a nagybötűs életre, hiszen egy nem kis nimbuszt kivívott modellsorozatot kell eredményesen leváltania a jövőben. Perdöntő kérdés lesz még a gép ára. Amennyiben tudják tartani a kifutó modell árszintjét, akkor bizony komoly esélyeik vannak jó értékesítési eredményekre. Ahogy elnézem, mindezt hamarosan megtudjuk…
Azt azért nem gondoltam, hogy ennyire hamar… Éppen leadni készültem a cikket, amikor befutott a KTM ezúttal valóban hivatalos sajtóközleménye. Nézzük!
Nem tévedtünk a néhány napja közölt cikkben. Tényleg nagy durranásra készülnek Mattighofenben. A közlemény szerint valóban az őszi Intermoton mutatkozik be a vadonatúj Adventure páros: megőrizve az előd legjobb tulajdonságait, de számos területen jócskán felülmúlva azt. Valóban jobban széthúzzák az olló szárait és markánsabban elkülönül egymástól az utcai (túra) és a terepképes “R” verzió. Ez legjobban a kerékméreteknél érhető tetten. 19/17 és 21/18 a két páros. Itt is pihekönnyű a brutál erős, dupla gyújtású új blokk (ugye a kifutó modellé 58 kilogramm volt, ami a kategória legkönnyebje). Most 150 lóerőt és 125 Newtonméter nyomatékot teljesít, mindezt 15 ezer kilométeres szervízintervallummal, ami éppen a duplája az elődmodellének. Széria az anti-hopping kuplung, ami ehhez a teljesítményhez már igencsak dukál is. Teljesen új az ugyancsak ultrakönnyű, ugyanakkor szupermerev és tartós króm-molibdén térhálós acélcsőváz. A menetkész tömeg 230 kilogramm, ami nem rossz érték figyelembe véve, hogy a tele tank itt 24 litert jelent. Fogyasztáscsökkenést is ígér a gyár, amely ezzel a tankvolumennel nyilván igen figyelemreméltó hatótávot eredményezhet. Állítható a lábtartó, az ülésmagasság, a kormány és a szélvédő is, így gyakorlatilag mindenki tökéletesen testre tudja szabni a gépét, függetlenül testi adottságaitól. Ezek mellé még jár a jelenleg elérhető legfejlettebb elektronikai rendszerek garmadája, ami valóban a csúcsra emeli az új KTM zászlóshajót a kategóriájában. Ha az ára is versenyképes marad, nem férhet kétség a sikerhez.
Reméljük lesz alkalmunk egy tesztre is az újdonsággal, hiszen ez így mind nagyon jól hangzik, de mint tudjuk, a puding próbája az evés.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A régi egyáltalán nem tetszett és nem csak a formálya miatt.
De ez a forma nagyon bejön és a műszaki tartalom sem semmi. Ha tényleg jó–amit majd a tesztelés után ugyis megmondtok–simán verheti a nagy GS-t,hiszen ennél sincs hiány a sokat emlegetett presztizsből!
Bár,majd az új BMW is beleszól azért a versenybe.
Bele.
A 2012. október 2-án bemutatkozó új R 1250 GS-sel.
Mintha 1300gs ről olvastam volna valahol,de volt már szó 1250gs ről is–de ez nem 100%!
A “neten” kerengő fotók/rajzok alapján az sem kicsit fog szólni!
Amúgy ha valaki képben van a KTM-el kapcsolatban: Mi az igazság a megbízhatatlanságukról és a nagy szervíz igényről???