Érdekes módon mindig az autósok akarják bebizonyítani, hogy igenis le tudják győzni a motorokat. Elvben helyzeti előnyben vannak, hiszen kettő, de akár négy keréken tudják az aszfaltra juttatni erejüket, a motor viszont mindig csak egyen. A tömeggel azonban nincs mit kezdeni, ha egyszer jelentős többletet kell belőle mozgásba lendíteni, mindig hátrányba kerül az autó. Ilyen összecsapásból láttunk már BMW S1000RR-t 700 lovas Corvette ellen egyenes reptéri betonon, ugyanazt a motort házon belül megmérkőzni egy M3-mal versenypályán, vagy éppen Ducati 848-ast Mercedes C63 AMG ellenében közúton.
A mostani összecsapás egyik főszereplője a Ducati 1199 Panigale az egyik legizmosabb superbike, hiszen a versenyben részt vevő példány pilótája 192 lóerővel gazdálkodhatott. Ezúttal egy Porsche GT2 RS állt ki ellene, amely persze nem széria állapotban vette fel a harcot: 611 lóerőt mutatott alatta a fékpad. A helyszín ezúttal egy igazi drag-aréna volt, a végeredmény pedig… Na lássuk!
A Santa Podban található aréna ragadós aszfaltja nagy segítség volt mind a két járműnek, a végeredmény azonban így is a szokásos lett. Annyit azért tegyünk hozzá a teljesség kedvéért, hogy Tóth Zoli tavaly augusztus 20-án a teljesen szalonállapotú S1000RR-rel a lényegesen kevésbé tapadó kunmadarasi betonon bő három tizeddel gyorsabb volt, mint itt a Ducati…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »