A közelmúltban már megszellőztettük azt a nemzetközi feltételezést, miszerint a Honda feltámasztja a CBR400R-t, vagyis egy megfizethető árú és a teljesítményhajhászási hullámból végre kiszálló sportmotort hoz vissza. A legfrissebb szóbeszéd szerint nem is lesz egyedi a kezdeményezése, hiszen egész hullám fog érkezni a hasonló vasakból.
A Kawasaki az amerikai piacon már megjelentette az ott Ninja400R névre keresztelt modelljét, amely a nálunk Er-6f néven árult motorkerékpár csökkentett hengerűrtaltalmú, de ahhoz hasonlóan soros kéthengeres erőforrással gyártott változata. (Hogy hazánkban egyáltalán kapható lesz-e és mikor, arra sajnos nem tudjuk a választ.) Az indiai Bajaj-jal együttműködő KTM-ről biztosan tudjuk, hogy több hasonló hengerűrtartalmú kétkerekűt fognak megjelentetni: mind a csupasz-, mind pedig a sportmotorok szegmensében. Az állítólag 375 köbcentiméteres sorkettes erőforrást a Duke-ok, a Pulsarok és a KTM Moto3 technológián alapuló sportgépei is meg fogják kapni.
A változás hátterében az európai jogosítvány-rendszer változása is húzódik. Bevezetik ugyanis az A2 névre keresztelt kategóriát, amely 47 lóerőben szabja meg a vezethető vasparipák legnagyobb teljesítményét. Angliában például 2013. január 19-én élesedik az új szabályozás, amely a korlátlan A kategóriás jogosítvány megszerzését csak 24 évüket betöltött, vagy legalább két éves A2 jogosítvánnyal rendelkező motorosoknak teszi majd lehetővé. Nyugat-Európában pedig ez valós igényt fog létrehozni a fent említett modellek iránt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Honda feltámasztja a CBR400R-t, vagyis egy megfizethető árú…sportmotort”
Nos,a 400-as sportmotorok mindenek voltak,csak olcsók nem.
Pl. az európában is forgalmazott VFR400R annyiba kerűlt kb. 1992-ben ,mint egy CBR1000F.A szintén eu-ba is forgalmazott ZXR400R egy ZX6R árába fájt.
Eltekintve attól,hogy a cikkben szerplő motorok nem “igazi” sportmotorok,akkor is sántít kicsit a dolog.Ha lesz is nálunk pl. Ninja 400R ,az tuti nem lesz sokkal olcsóbb a 600-asnál(attól,mert kissebb dugó és esetleg henger van benne nem lesz olcsóbb sokkal,ha minden más maradni fog.Pl.váz,fék,idom,stb.).Amit meg a honda akar CBR400 néven forgalmazni az egy teszkó gazdaságos valami,aminek köze nincs a elődjeihez.