Van az úgy, hogy a 300 lóerős Kawasaki H2R nem elég. Itt van például Scott Wilkins – avagy Kiwi Rider – flat track és MX versenyző, aki a családja hathatós segítségével még további ötven lovat csikart ki a feltöltős motorból. A család alatt pedig elsősorban a sebességre fogékony apukát értjük, akivel 2017-ben együtt választották ki a motort, amit elkezdtek felkészíteni a közúti sebességrekord felállítására.
Elmondásuk szerint azért a H2R-re esett a választásuk, mert eleve extrém nagy sebesség elérésére tervezték, így lényegében koncentrálhattak a sebesség növelésére, különösen az ECU átírásával és az aerodinamika módosításával.
A végeredmény 350 lóerő főtengelyen, 303 hátsó keréken. Scott két mértet futott. A gyorsabbik menet 364 kilométer/óra lett, ami a kijelzőn 384-nek felelt meg. A XXI. századi technológiának hála erről persze már felvétel is van Scott Instagram oldalán.
A motor mellett szükség volt még egy fontos összetevőre. Mivel a sebességrekordot egy mindössze néhány méter széles közúton kívánták felállítani, ahol nem tökéletes az aszfalt, pilóta is kellett. Scott meghatódott édesapai szavaival élve azért volt egyértelmű, hogy a fia fog menni, mert a képességei mellett acélból vannak a tökei.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »