Meglepetés mondhatni nincs, és ennek több oka is van. Az olaszok közzétettek néhány adatot is, de természetesen ezekből sok minden nem derül ki: már egyébként is köztudott, vagy éppen a szabályoknak pontosan megfelelő számokról beszélhetünk. Maradt a 90 fokos V4-es elrendezés a dezmó szelepvezérléssel. A korábbi találgatásoknak ellentmond, hogy a hengerűrtartalom 1000 köbcentiméter, ami a szabályok adta lehetőségek maximális kihasználását jelenti, akárcsak a 157 kilogrammos száraztömeg. A több mint 230 lóerős teljesítmény, és a 330 kilométer/órát meghaladó csúcssebesség sokat ígérő, de valójában semmi konkrétumot nem ad. A váz: alumínium.
De térjünk vissza talán a meglepetésekhez, illetve azok hiányához. Ezeket a motorokat már láthattuk a sepangi tesztelés során, így valódi újdonságot nem jelentenek. A Ducati vázmizériáját az utolsó szegig kitárgyalta már a motoros sajtó tavaly, mi is megemlékeztünk a problémákról – az ezekre adott válaszokról az olaszok egyáltalán nem, vagy csak szűkszavúan beszélnek. A váz a korábbi jóslatoknak megfelelően alu-hídváz. Ez a „Phoenix” névre hallgató konstrukció egyelőre a gyári gárda kiváltsága, a szatellit csapatok csak a szezon első harmada után kapják meg, addig a valenciai teszten bemutatkozott „GP0” elnevezésű vázat kénytelenek használni. A tavalyi problémák egyik forrása a V4-es konstrukció volt, egész pontosan annak hosszú, nagy hengerszögű, előredöntött kialakítása. A 90 fokos hengerszög a tradíciók miatt megmaradt, s bár az olaszok nem részletezték különösebben, a képekből kiderül, hogy a szakértők által korábban vízionált kevésbé döntött kialakítást valósítottak meg Bolognában. Ugyan az idomok takarják a blokkot, de legalábbis erre utal az egybefüggő, meredek hűtő, és az üzemanyagtartály végénél kiszélesedő váz.
A Ducati a jelek szerint a igyekszik megfelelni a versenysorozat technikai kihívásainak, azonban a fent taglalt módosítások egyelőre csak a hátrány ledolgozását jelentik, semmiféleképpen sem egy élre törést. Ugyan az olasz csapat nyitotta a 2012-es modellek tesztelését, azonban a tavalyi problémáik kapcsán is többször kénytelenek voltak terveiket átalakítani, szűkös erőforrásaikat megosztani. Biztosat persze csak a szezon után mondhatunk, ami már csak azért is érdekes lesz, mert jelenlegi tudásunk szerint Rossi szerződése is lejár az év végén.
Végül a videók. Az első a GP12 látványos promója, a második pedig a tervezésbe enged egy nagyon felszínes bepillantást. Aki lemaradt a tegnapi online bemutatóról, az a harmadik videó megtekintésével pótolhatja Rossi és Ducati adagját.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Jó lenne boltba járni…