fotók: Besenyei Gergely – Honda Hungary
Sokkoló információkra persze nem kell számítani, hiszen sajtóhírekből mindegyik modellről tudunk már valamit. Magyarországon azonban ma először mutatták be a sajtó képviselőinek így együtt a 2012-es kétkerekű-hullám java részét, szám szerint a tíz új vasból nyolcat. Rögtön az elején hadd lőjem le a poént és a lényeget: ezek a motorok a márkakereskedésekben is megtekinthetők a holnap-holnapután (nem, Will Smith nem lesz ott), vagyis március 9-10-én megrendezendő nyílt napokon. Aki tehát szeretné megtapogatni, lábai között érezni az alant szereplő aranyszárnyas paripákat, annak értelemszerű a teendő: a péntek-szombat során irány a legközelebbi honda szalon!
A sajtótájékoztatót egy kis piaci elemzéssel kezdték a vezérképviselet munkatársai. Nagyjából ugyanazokat az információkat tudtuk meg, amelyek a közelmúltban az Onroadon is olvasható MGE sajtótájékoztatón elhangzottak. A magyar motorkerékpár-piac 2004 óta tartó zsugorodását (mint tudjuk) brutálisan felgyorsította a 2009-es válság. Az első bíztató jelek a tavalyi negyedik negyedévben sejlettek fel, amikor is enyhe növekedés látszott az egy évvel korábbi számokhoz képest. A 2012-es év elején azonban a lendület szó szerint kettétört: az első két hónap 40 százalékos csökkenést hozott. Ezzel együtt a Honda szakemberei bizakodnak: hat százalékos növekedést várnak az évtől – amelyet szinte kizárólag a 125-ös szegmens fog hozni. Ennek ellenére nem csak a kis motorok között dübörög a Honda-offenzíva: számos felfrissített vagy teljesen új motorral igyekeznek a vásárlók kedvében járni.
Az elsőként leleplezett modell a negyedszázados Fireblade volt. A szupersport-motor nem újult meg alapjaiban, azonban erősen átfésülték. Apró, de annál jelentősebb aerodinamikai fejlesztéseket eszközöltek rajta, a motorblokk teljesítmény-leadását egyenletesebbé tették, új (lényegesen merevebb) felniket terveztek hozzá, az első- és a hátsó rugózó elemeket is jelentősen javították, finomítottak a C-ABS fékrendszeren (a hátsó fék nagyobb nyomásánál hozza csak működésbe az elsőt, így finomabban lehet ívet szűkíteni a lábfékkel kanyarban), valamint újratervezett és okosabb műszerfalat is kapott a 25 éves modell aktuális generációja.
Természetesen ez a motor is számos gyári kiegészítővel tehető egyedivé, csakúgy mint minden márkatársa. Akár magasított plexivel, navigációval, markolatfűtéssel és komfort üléssel fésülhető túrásabbra – azok számára, akik közúton szeretnék használni.
Régebben már beszámoltunk a Gold Wing 1800 idei modellfrissítéséről. Az eredmény szemtől szemben azonban sokkal mutatósabb, mint arra a fotók alapján számítani lehetett. A hátsó dobozok formája éppúgy sokkal csinosabbá teszi a nagyvadat, mint a kétszínű oldalpanel. Azonban egyaránt javítottak az aerodinamikán és a futóművön (utóbbi volt talán a Gold Wing egyetlen említésre érdemes gyengéje), illetve tovább bővítették a fedélzeti elektronikát (audio-egységtől a navigációig) is.
Történt azonban ennél érdekesebb módosítás is: az új modell hűtőrendszere mindkét irányban képes forgatni a ventillátorait. Ennek célja, hogy 25 kilométer/óra tempó alatt ne a vezető irányába fújja a meleget, hanem előrefelé. Így a felvonulásokon sokkal kellemesebb lesz a Gold Wing fedélzetén élvezni a körülöttünk csühögő Harley-kat és integetni a minket csodálók hadának.
A mindössze két éve bemutatott VFR1200F modell is megújult 2012-re. Változott a motor fényezése, módosították az ülést és a kipufogót, nagyobb lett az üzemanyag-tank, illetve fedélzeti számítógépet is kapott a motor. Ami ennél is lényegesebb, hogy menetvezérlő elektronika is gondoskodik a lóerők megzabolázásáról, valamint a duplakuplungos váltót jelentősen átfésülték – mind mechanikailag, mind szoftveresen változtattak rajta.
Ennek lényege, hogy amikor automata módban használjuk a rendszert, és mondjuk egy előzés miatt belenyúlunk kézzel a kiválasztott fokozatba (vagyis visszadobunk egy-két gangot), a váltó nem marad kézi üzemben, hanem kisvártatva visszatér automata állásba. Ez valóban kényelmet növelő tényező. Ezen kívül egy új üzemmód is megjelent a váltó szoftverében: a Q Map. Amikor elkezdünk sportosabban motorozni (jobban cibáljuk a bajuszt), a rendszer iziben átáll a normál D és S térkép közti sportos állásba, ezzel segítve a dinamikusabb haladást. Amint “visszaszelídülünk”, ő is visszatér a takarékosabb üzemhez.
A második oldalon a legkisebbtől a majdnem legnagyobbig jönnek a további újdonságok. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Elhatároztam, mindenképp elmegyek!
Kaptam a Hondától hírlevelet is, meghívót:
“A kereskedések pénteken 18.00, míg szombaton 17.00 óráig várják az érdeklődőket, akik testközelből is megismerhetik az új modellek kivételes adottságait.”
Székesfehérváron nagy csalódás volt, nem hoztak új modelleket…
Igaz, érdeklődő se nagyon volt… (én, 9-én délidőben, kb egy órán át egyedül voltam…)
Mi is voltunk 1 órát az egyik kereskedésben, csak mi voltunk. Elsőként mehettem a Crosstourerrel és utolsóként is 🙁 150 métert működött a DSG váltó és ennyi. 🙁