Kevés építő vállalkozik rá, hogy az eredetivel minden csavarjában megegyező replikát építsen egy Első Világháború utáni időkből származó motorról. Ennek egyik oka egyébként az, hogy egy ilyen gép ma már nem nagyon helyezhető forgalomba, hiszen világítása, fékrendszere és számos más paramétere nem üti meg a mai közlekedében történő részvételhez szükséges szintet. Így ha járni is akarunk egy ilyen stílusos vassal, kell kötni némi kompromisszumot.
Így tett a Copperhead nevű motorépítő műhely is. Vettek egy eredetileg 1979-ben gyártott Sportstert, és teljesen átszabták az 1917-es Haréey-Davidson vonalaira. Az így született eredmény egy nagyon stílusos antik vas, amely mégis alkalmas akár a napi használatra is – napjainkban. Persze a tárcsaféket nevezhetjük kiábrándítónak is, de így legalább van fékhatás…
Maga a stílus, a megjelenés és főként a fényezés nagyon széppé, a felületes szemlélő számára akár korabelinek tűnővé teszik a motort. A kerekek és a rajtuk feszülő gumik is maiak, de illeszkednek az összképbe. A lámpa is nagyjából passzol a korszakhoz, a vezetékek pedig mindenhol vagy korabelinek tűnnek, vagy el is lettek rejtve.
Az alábbi videó azt mutatja be, mennyire korrektül mutat a forgalomban a motor, miközben a hangja maradt a Sporié, és az eredetijéhez képest sokkal kényelmesebb is meglovagolni. Persze váltani azért kézzel kell!
A motor éppen eladósorban van az e-Bay aukciós oldalon, és van még a licitből majdnem hat nap. Az ára pedig ebben a pillanatban nem is vészes! Akit érdekel a sorsa, nyugodtan kísérje figyelemmel!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Markolatfütés és ABS van rajta?
🙂
Azt jól láttam, hogy a kuplung egy pedál, ami alaphelyzetben szétkapcsol és folyamatosan kell a pedált nyomni, hogy összekapcsoljon?