Dízelmotor házilag: Milyen hosszú lesz és mennyivel fog menni? No és a videó a működő DaiRal-ról

Motorépítés
2012. január 27., péntek - plzltn

Ameddig a felvett videó vágóasztalon van és elkészül, van idő tervezgetni a motor formavilágát, élesben is megnézni olyan apróságokat, mint például a teljes járműhossz. Vajon milyen lesz, ha lábra áll?

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Cimkék: ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

szanaszet -

Kéne egy kis hajtóműház a váltó kimenőtengelyére. Egy egyszerű: két fedőlap, közé egy keret, bele 2+1 fogaskerék, hogy az irány maradjon, két szimering, olajbetöltő/leeresztőcsavarok. Az egész rögzítésére nincs igazi ötletem, talán a vázra kéne, némi szilentek segítségével. Nem könnyű megcsinálni, de 3 dolgot nyersz vele egyszerre:

1.: a ki-, behajtó tengelytávval megnöveled a főtengely-kardántengely távolságát, jobban elfér a kerék

2.: tetszés szerint variálhatod ezt az áttételt, ezáltal az egész hajtásláncét is

3.: mivel ezek a fogaskerekek a terveid alapján készülnek, a kihajtó kereket

hosszú aggyal készítve játszhatsz a kardán hosszával, ezáltal a tengelytávval, ill. a blokk-hátsótengely távval is.

Fémfaragásban esetleg tudok segíteni. Fogaskerék, ilyenek.

Üdv: Gábor

 


plzltn -

 Több megoldási lehetőség is van erre a kérdésre, különböző előnyökkel és hátrányokkal. (egyébként ez az áttétel kérdése a napjainkig sem talált válaszra)

A te fogaskerekesedre mondok egy előnyt, és egy hátrányt:

Előnye, a csendes üzemmód, de hátránya, hogy sikertelen is lehet az olaj bent tartása (tartósan). Főleg nekem, a házilagos megoldásokkal bírónak… 🙂

Viszont minden segítség jól jön, meg is köszönném. Ha gondolod, és megoldható, akkor a kapcsolatfelvételre készen vagyok. 🙂

 


Jani55 -

133-as vascsövet is lehet (hidegen is) hajlítani! Legfeljebb Csabi nem tud…

Acélcsövet (és más profilokat) is lehet hajlítani…

Anyagminőségre figyel valaki?


szanaszet -

Hát, fogaskereket csak egyenes fogazásút tudok faragni, az pedig nem a csendes futásáról híres. Lesz egy kis raliautós fütyülése, de nálad, azt hiszem, a dízelkerregés lesz inkább a domináns. 🙂

Hétvégén majd rajzolgatok vmit és átküldöm, lásd mire gondolok.

Üdv.


plzltn -

Szanaszet:

Várom, köszönöm szépen! Amúgy egyenlőre a láncáttétel tűnik a legjobbnak, és vizsgálom mögötte a bordásszíj áttétel lehetőségét. (ami itt spec cuccot igényel extra kicsi méretben, ezért egyenlőre nem kecsegtet sikerrel)

 

Jani55:

„Anyagminőségre figyel valaki?” Igen, TE!!!

 

 

Mutatok egy zárt, láncos (szerintem rossz párosítás) variációt elődeimtől:

 http://onroad.hu/sites/default/files/Zapek 479_1_0.jpg



szanaszet -

Ráértem mégis, skicceltem egyet.

Ez most esetedben egy hátulnézet, kb. 2:1 módosítással. A két fekete kerék a lényeg. Ezek tengelytávjával lehet variálni, ill. a ház rögzítésének behajtás körüli forgatásával. Így a kardán tolható fel-le, jobbra-balra.

Egyébként kész már a motor, csak lassan megy? 🙂

Üdv

 

A szíj a te esetedben szerintem nem lesz jó. Kicsi a tengelytáv, nagy az átmérőkülönbség. A kis keréken kevés a felfekvés, könnyen átugrik, ráadásul a szíjfeszítést is meg kell oldanod vhogy, amire a lánc érzéketlenebb. Emellett bazi drága a szíj. A régi motoromat csináltam meg szíjasra, kb 35 pénzt kértek érte. Lánc meg van a vasboltban is. 🙂

Ja, lánckerékben is jó vagyok.. 🙂

Szasz

 


plzltn -

 Az olajozást a saját zárt terének olajtartalmából oldanád meg, vagy átvezetésen a váltó olajából?

 

Hasonlókra jutottam a szíjnál, de kicsit derülátóbban. 🙂 Szíjgyártó/forgalmazó mérnöke egy ökölszbályt mondott, a biztonságos erőátvitelre legalább 6 db fognak kell teljes kpcsolatban lennie egyidejűleg. De nem tiltott a laza oldalon a feszítés. (olyasmire gondolok, mint a daihatsu blokk vezérmű áttételénél…) Aztán egy motorépítő műhelyben nyugtatgattak, a Harley szíja 100 lóerőt visz át 3 cm szélességen. Nekem elfér sokkal szélesebb (persze a kis rádiusz miatt vékonyabb is kell legyen) csak harmada erő terheli, az is továbbosztódik a nagyobb fordulat miatt.

 

Gond lehet az ára, ahogy mondod (olajálló, kültéri), meg ha feszítő kerül be, akkor az elférése.

 

A lánc ezért verhetetlen. Csak fröcsköl… 


Előző bejegyzés

Dízelmotor házilag: KÉSZ AZ ERŐFORRÁS!

2012. január 20., péntek
Motorépítés

Következő bejegyzés

Egy motoros útvonalbiztosító naplója

2012. január 31., kedd
Túrabeszámoló

Ezeket olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt