Nagyon szerettem volna konkrét eladási darabszámot találni, de ez nem sikerült. Ettől függetlenül igen szép és egyúttal meglepő eredmény a fenti, értékesített járművek mennyiségére vonatkozó növekedési adat. Főként, hogy a viszonteladói hálózat száma is 22 új dealerrel gyarapodott!
Az USA valahol mindig is a presztízsről, a divatról és az utánzásról szólt. Amikor éppen a Hummert kapták fel, mert Arnold Schwarzenegger vett egyet magának, minden hírességnek rohannia kellett a szalonokba. Most úgy fest, az Ural vonatkozásában lépett fel hasonló helyzet: tavaly a motorozó celebek közül Brad Pitt és Ewan McGregor is a garázsába állított egy-egy orosz oldalkocsist. Közvetlenül az év vége előtt pedig a cég is piacra dobta M70 névre keresztelt jubileumi típusát.
Mi lehet az oka, hogy a 70 éves, még mindig csak az Ural hegység keleti oldalán motorokat építő cég ilyen sikeres napjainkban? Pláne egy olyan piacon, amelynek szereplői zömmel annak is örülnek, ha nem esnek vissza az eladásaik? Ilya Khait, az Ural elnöke erről a következőket gondolja: “Az oldalkocsis motorkerékpárok ideálisak számos felhasználási területre a kalandmotorozástól a napi ingázásig. A világ egyetlen oldalkocsis motor-gyártójaként mi képesek vagyunk valamennyi korosztály igényeinek kielégítésére. Az idősebb motorosok között különösen nagy az igény ezekre, hiszen fokozott biztonságérzetet adnak stabilitásukkal, illetve a motorozás, kalandozás élményét családjukkal is meg tudják osztani. A fiatalabb korosztály inkább a napi közlekedésre használja ezeket a járműveket, hiszen nagyon stílusos megjelenni velük, egyéniséget sugároznak és praktikusak is.”
Mivel az Ural az Egyesült Államokban már a második egymást követő évben ér el hasonló kaliberű növekedést, 2012-re újabb 25-30 kereskedés megnyitását tűzték ki célul. Az Ural észak-amerikai központja eközben a Washington állambeli Redmondban éppen új épületbe költözik, hogy meg tudjon felelni az egyre növekvő piaci elvárásoknak. Az idei évtől náluk dolgozik Chuck Schram, a Piaggio csoport korábbi hálózatfejlesztési igazgatója (ugyanilyen munkakörben), illetve Jon Bekefy – aki korábban a Ducati és a Leo Vince alkalmazásában is állt -, mint stratégiai marketingkommunikációs igazgató.
Egy dolog jutott eszembe a fentiekről. Még 2006-ban teszteltem Ural motorkerékpárokat (az Onroad létrejöttét megelőzően). Mélyen belém vésődött a járművek szerviz-periódusa: 2’500 kilométer. Remélem, ezen változtattak, mert az USA területén nem biztos, hogy kivitelezhető ilyen sűrűn márkaműhelyt találni. Vagy lehet, hogy ezért kell ilyen dinamikusan bővíteni a hálózatot?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mindenesetre lenyűgöző, hogy az oldalkocsi kereke is hajtva van.
Ugyanakkor a 2500 km-lehet, hogy fordítási hiba. A 25 ezer jobban hihatőbb 🙂
Főleg a tajgán 😀
Amikor az utolsó képen látható Sportsman nevű csodát teszteltük, biztosan annyi volt az olajcsere-periódus.
Ja, meg volt egy ilyen világraszóló chopper is, a Wolf:
Rendben van, hogy praktikus (lehet pakolni az oldalkocsiba), stílusos (ez ugye ízlés kérdése, nem lehet vele vitatkozni) és hogy egyéniséget sugárzó (nnnna, ez biztos!!!), de hogy szépnek nem szép, az tuti! Felvonultatja a II. világháborús BMW technikát modern köntösben. Igaz, kapott egy tárcsaféket előre, de nagy átalakítás nem volt.
A 2500km talán azért lehet, mert nem számolnak azzal, hogy az USA-ban kapható jobb minőségű olaj. Régen (aki még emlékszik rá) nálunk is volt “A MOTOROLAJ”. Specifikáció!?!?!? Hja. Ez volt. Tetszik vagy sem, ilyen van. Ezzel lehet, h 2500km, de jobb olajjal biztosan meg lehet duplázni a szervízperiódust..
Használati érétkben viszont jól hangzik. Egy kis hétvégi eszetlen terepezésre biztosan kiváló!