A legendássá érett R6-ot 2020-ban kezdték el végleg kivéreztetni. Hiába tudhat a háta mögött számos WorldSSP címet, a könnyű, 599 köbcentiméteres, négyhengeres, soros elrendezésű motor nem tudott megfelelni az Euro5 diktálta szigorodó kibocsátási normáknak. Így a Yamaha közepes sportmotorjára többé nem lehet rendszámot aggatni. Ennek ellenére a márka megtalálta a továbbértékesítés módját. Hiszen mégiscsak egy sportmotorról beszélünk, aminek a versenypályán mindig akad helye. Oda meg nem kell rendszám.
És ha már itt tartunk, akkor nem csak rendszám, hanem egy rakás további fölösleges holmi sem. A Race kivitel ennek szellemében igazából pont olyan, mint egy korábbi R6, csak szépen megborotválkozva. Sem indexet, sem tükröket, sem fényszórót nem találsz rajta. De még fényezésből is csak a fekete maradt.
Azaz Genuine Yamaha Technology Racing kivitel pedig az egy fokozattal profibb változat. A kizárólag fehér/fekete motoron felár ellenében örömmel helyeznek el grafikákat és szponzorlogókat. De talán még fontosabb, hogy eleve elvégeztek egy rakás olyan módosítást, amelyek amúgy is könnyen megfordulnának az ember fejében egy pályamotor kapcsán. Lánckerék áttételezés? Pipa. Fordított váltó? Pipa. Fém fékcsövek? Pipa. Ahogy az egyébként könnyen módosítható ECU, az ON/OFF gyújtáskapcsoló, a kulcsnélküli tanksapka is és persze a legfontosabb, a teljes Akrapovic verseny kipufogó rendszer is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »