Soha nincsen egyetlen rossz gondolatunk sem, amikor valamelyik gyártó dupla kereklámpás retróval borsozza meg a dizájn kedélyeket. Pláne közel áll a szívünkhöz, amikor mindez némi Dakar történelemből fakad. A Ducati pedig hamarosan egy ilyesforma újdonsággal áll elő, amiről egyelőre túl sokat nem tudunk, de azért akad néhány elejtett információmorzsa. Hölgyeim és uraim, íme a DesertX! Már persze csak akkor, ha ez marad a neve.
A DesertX egy olyan tanulmánymotor, amit a 2020-as EICMA kiállításon lőtt el a Ducati, de már előtte is elég jól felzavarták vele a túraendurós közösséget. Hiszen a “kicsi” az új kívánatos. Az új olasz adventure motort is valahogy úgy kell elképzelnünk, hogy az valahol a T700 / 890 Adventure / F850 GS méret-, teljesítmény- és képesség tengelyén fog landolni.
Az elérhető gyári fotók is a valódi terepképességet hivatottak hangsúlyozni. És persze a Dakar gyökereket, amin a Ducati esetében egy picit csavarni kellett, de azért stabilan áll a lábán. A Cagiva Elefant 750-nel 1990-ben, az Elefant 900-zal 1994-ben vitte haza Edi Orioli a legnagyobb kupát. És a Ducati akkoriban éppen a Cagiva tulajdona volt, sőt a 900 például konkrétan a 900SS-szel használt azonos V2-es, léghűtéses blokkot. Az az Elefant 900, amire nagyon emlékeztetnek a mostani DesertX fotók. A teljes bemutatóra viszont még egészen sokat kell várnunk. December 9-re ígérik a lepelrángatást, de azt már elárulták, hogy a Monsterből ismerős 937-es Testastretta motor kerül bele.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »