A motorosokról élő kép a fejlett világban legalábbis ellentmondásos. A legtöbb országban az emberek már nem emlékeznek arra, hogy a kétkerekűek a közlekedés alappillérei voltak, amíg a gazdasági körülmények nem tették lehetővé az autók széles körben történő elterjedését. A gazdasági, társadalmi átalakulások nyomán a motorozás a világ ezen a részén többnyire hobbivá vált, az emberek pedig irigységből, félelemből vagy éppen néhány kirívóan megbotránkoztató stílusban közlekedő motoros miatt a kétkerékűeken közlekedőket nem szeretik.
Persze az egyre leterheltebb utakon a motorok egy életképes alternatívát jelentenek néhány felhasználási területen. Igaz ugyan, hogy legtöbbször egy motor nem tud teljesen kiváltani egy autót vagy teherautót, azonban kis méretével és gyorsaságával számos helyzetben rövidebb idő alatt érhet egyes helyekre. Nyilván ilyen megfontolás indokolja a rendőr-, az orvosi ambuláns- és tűzoltó motorok alkalmazását. Hogy a taxikat és a különböző futárszolgálatokat már ne is említsük.
A hivatásosok mellett vannak „amatőrök” is, akik önként vállalják, hogy segítenek másokon úgy, ahogy a legjobban tudnak. A brit SERV (Service by Emergency Volunteers) egy ilyen embereket tömörítő szervezet. Az önkéntesek saját motorjukon, saját költségükön dolgoznak, általában kórházak között vagy baleseti helyszínre szállítják az emberi vért. A vérszállításra komoly előírások vonatkoznak a ködös Albionban is, azonban a transzport ilyetén módja sokkal költségkímélőbb, mint az állami szervezettől igényelni a hiányzó típusú vért. S bár a hivatalos autók megkülönböztető jelzéssel közlekedhetnek, a közlekedési szabályokat betartó civilek sokszor gyorsabbak is. A motorok előre meghatározott útvonalon haladnak, ami a várható érkezés időpontját jól tervezhetővé teszi, és egy motorost ért esetleges balesetkor megkönnyíti a váltótárs azonnali küldését.
A riasztó telefonhívásra várva nyilván le kell cserélni a péntek esti sörözést zsibbasztó TV-sorozatok nézésére, maga a munka pedig elhivatottságot és komolyságot igényel – ékes példája ez annak, hogy a motorosok nem feltétlenül azok az élvhajhász, csak a száguldással törődő eszementek, mint aminek a nagy többség tartja őket, bennünket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »