Ez a teszt is tipikus példája annak, miért kell a lehető leghosszabb próbának alávetni minden egyes járművet. Átvettem a motort a Yamaha Hungáriánál, a Lágymányosi (leánykori nevén, bár azóta felnőtt és Rákóczi Ferencnek hívják ugye…) híd tövében. Kis városi kitérő után Érden volt dolgom, így a megszokott módon nekivágtam az M7-esnek.
Mert hát a BW’s mégis csak 125-ös, még rendszáma is van, akkor bírnia kell legalább egy minimális autópályatempót. Már a budaörsi áruházak magasságában volt valami rossz érzésem, mert életemben először feltűnt, hogy itt nem sík az út. Teljes nyélgázon hasítottam, de a sebességem 90 és 100 között ingadozott annak függvényében, hogy éppen 1-2 fokot emelkedett vagy lejtett az aszfalt. Azután jött az érdi emelkedő, amelynek alján a gödörben összeszedtem minden lendületemet, majd nekivágtam egy sárga tömegközlekedési járat megelőzésének (nem ment túl gyorsan, hátulról meg nem jött senki). Azután elkezdett fogyni a lendületem, egyre lassultam, majd a busz csuklójának vonalában kiegyenlítődött a tempónk. Eközben persze már 20-30 autó toporgott mögöttem, hogy döntse már el a hülye robogós, mit akar. Nos, nem a döntésképességemmel volt a baj. Mindenesetre végül visszasoroltam a busz mögé, és 75-80-nal felkocogtam a következő lehajtóig. Ezután persze el voltam keseredve, hogy miért kell nekem ilyen járműveket tesztelni. Később még legyorsult emelkedőnek fölfelé Farkasrét környékén valami Honda Dio féle őskövület is, de azt már nem vagyok hajlandó részletesen elmesélni…
Innentől persze igyekeztem keveset kimerészkedni a városból, és Budapesten mozogtam a kis BW’s-zel. Itt viszont nagyon kijöttek az előnyei. Ez a motor ugyanis gyakorlatilag ugyanakkora, mint ötvenes tesója (lévén hogy az volt meg eredetileg a Yamahának, és belőle csináltak nyolcadliterest). Magyarul olyan filigrán kis gép, amilyet az amúgy 125-ösnek tervezett társai között ritkán találni. Az én esetemben (bár már messze állok az egykori fénykoromtól) nagyjából a vállam a jármű legszélesebb pontja – na jó, legalábbis protektoros kabátban. Így szó szerint minden résen át tudunk bújni az autók között. Amit még egy Honda Innovával sem próbálnék meg, az ezzel megy, mert rettentő rövid, szinte nincs tengelytávja, és még a kormány is meglepően jól elfordul. Így a sávok közti furakodás igazi öröm vele.
A fentebb ócsárolt gyengécske teljesítmény pedig ahhoz bőven elég, hogy az ötvenesek közül nagy általánosságban azért kiemelje. Legalábbis a négyüteműek közül – néhány megvadított kisrobesz biztosan lenyomja a BW’s-t, de azok sokkal hangosabban ordítanak meg füstölnek is. Arra mindenesetre kényelmesen elegendő a 9 lóerő, hogy ha előretuszkoltuk magunkat az autók között, ne tapossanak el. Nem is kell folyton nyélgázon elindulni, hogy becsülettel elöl maradjunk. Az elfogadható dinamika nagyjából 70-es tempóg tart, onnan erősen visszaesik a gyorsulás. Tehát ha nem várunk túl sokat és nem arcoskodunk az autópályán, be lehet érni ezzel a menetteljesítménnyel.
A második oldalon rugózunk és még fékezünk is. Ahogy a japánoktól megszoktuk: megint valami egyedi módon… Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“bírnia kell legalább egy minimális autópályatempót”
Hát nem tudom mit vártál, az adatokat elnézve pláne…még a legjobb 125 se nagyon tud 120 nál többet.. plusz még a CVT is elvesz valamennyit…
“Ez a motor ugyanis gyakorlatilag ugyanakkora, mint ötvenes tesója”
Lesz is majd sok 50-esként használt rendszám nélküli belőle…
Úgy gondoltam, hogy ha tudok 90-et folyamatosan emelkedőnek felfelé (ennyit eddig minden motor tudott), akkor az elég. De nem tudtam. 🙂
Hát 9 lóerő tud tartósan 90-et….de nem emelkedőnek és nem mindenki alatt
Alapvetően tetszik a robosztus és srapabíró kivitelezés,de ennyire harmatos teljesítményű 125-ös robeszt ritkán látni.
Az ára meg egy átlagmagyarnak sok,de ez nem a Yamaha hibája.
Ennyi pénzért ez a motor nagyon gagyi. A közel 200e-rel olcsóbb PCX-en vannak igényes elemek, pl kormány, műszerfal, nagy sisaktartó stb, ellenben ezen még egy napiszámláló sincs. A műszerfal anyagáról, kidolgozottságáról nem is beszélve. És aki ment már PCX-en, az tudja mennyire agilis kis gép, a városban az egyik legjobb alternatíva.
Pedig a Yamaha igényesebb szokott lenni a konkurenciánál, ez valahogy nem úgy sikerült.
Én inkább az X-MAX125-öt tekintem méltónak a Yamaha imidzséhez. Az egy nagyon pofás, korrekten kidolgozott, tágas raktérrel rendelkező motor. Csak egy a bökkenő, közel fél milla a különbség a PCX-hez képest!!! Amitől persze jobb a futóműve, tágasabb, jobb a szélvédelem, de mégiscsak egy kategória.
Macko! Kíváncsi lennék a véleményedre, BW’s vs PCX, mert te mindkettőt tesztelted. Nekem még a BW’s-hez nem volt szerencsém, de a látottak alapján a Honda jobb.
Ui: pedig elsőre megfogott a formája. Múlt nyáron, amikor először láttam a Yamaha előtt, még vissza is fordultam megnézni, mi ez a gép.
A PCX-et annak idején Dani tesztelte (neki nagyon bejött), én csak a lacházi reptéren mentem vele 2-3 kört, amikor a Crossrunner első menetpróbája volt. Ott messze a legbizonytalanabb futóművű járgánynak tűnt az összes kipróbált közül, viszont olyan rövid volt a táv, hogy én az alapján nem nyilvánítok véleményt egy motor fölött (értsd: ennyi kevés ahhoz, hogy bármilyen megalapozottan negatív kritikával illessem). Így csak annyit tudok mondani, hogy ott és akkor nem tetszett.
Ha egyszer ki tudok próbálni rendesen egyet (megyek vele legalább pár órát forgalomban), akkor alkotok véleményt.
Rosszul emlékeztem, az zavart meg, hogy tavaly megkértelek teszteld a motor méretét. Amit végülis én tettem meg, mert Dani elintézte a Dream-ben a tesztet.
A bizonytalan futóművet nem értem, bármilyen sebességnél elengedett kormánnyal simán lehet irányítani, még kanyarodni is ésszerű kereteken belül. Ez egy Vespa-val például lehetetlen. A leírtak alapján a menetteljesítmény is alulmarad a BW’s-en.
Mindenesetre köszi a gyors választ és várunk még sok tesztet idén is!
Ezért írtam, hogy a rövidke menetpróba után nem lehet pálcát törni a motor felett. Nemhogy a típus, de még az adott darab felett sem.