Amikor az első képek megjelentek erről a motorról, a motorosok internetes népe elég vad szájkaratéba kezdett. “Minek volt erre szükség?” – “Miért nem maradnak annál, amihez értenek?” – “Hát hogy néz ez ki, mennyire ocsmány!” – Ilyen és ehhez hasonló lázadozások tömegét váltotta ki a Harley bejelentése: nem csak tervezi, hanem valóban be is lép a nagy túraenduro szegmesbe. Igazából egészen addig nem is nagyon csillapodtak a kedélyek, ameddig idén a hazai szalonokba is megérkezett a magas építésű amerikai túrázó. Jómagam nagyon vártam a találkozást, hiszen ezek a felépítésű motorok a személyes kedvenceim. Minden motort nagyon meg tudok kedvelni – de a túraendurok mégis csak egy picit jobban érdekelnek. Meg a Harley-Davidson eleve elragadta a szívem – már jó sok évvel ezelőtt. Úgyhogy lássuk, milyen lett a szentségtörő Pan America!
Amennyiben végignézted a videót, már nem sok mindent lehet mondani a motorról. Sokáig lebegtették a nagy berobbanást, sokat várattak, mi meg sokat fanyalogtunk a fotók alapján. Most már ki lehet mondani: soha, de soha ne alkoss véleményt képeket nézegetve. Mert a Harley megcsinálta ezt a motort. Nem tökéletes – de olyan jármű úgysem igen létezik. A Pan America azonban egy nagyon jó túraenduro lett – és ami a legfontosabb: tényleg egy igazi Harley-Davidson! Aki el tudja fogadni apró kifogásolnivalóit, az a technikai tudáson kívül még egy rakás érzelmet is fog kapni. Mert a motorozásban valahol mégis csak az a legfontosabb…
Az 1.252 köbcentis Revolution Max annyiban hagyományos, hogy V2-es – de sem a hengerszög, sem a folyadékhűtés nem “igazi Harley”-s. Ugyanakkor erős, nyomatékos, és nagyon jól mozgatja a Pan America nem apró – de nem is túl nehéz – testét. A Special kivitelbe egy gyorsváltó még elfért volna – bár ez inkább már nyavalygás.
Az alapkivitel futóművéről nem tudok nyilatkozni – de a Special változat Showa eredetű félaktív elektronikusan vezérelt cuccai nagyon rendben vannak. Jól érezhető különbség az üzemmódok között, jó kényelem és jó úttartás jellemzik. Egyedül a fékezéskor jelentkező igen komoly bólintással lehetne valamit kezdeni a jövőbeli fejlesztések során.
Nem kötöttek kompromisszumot: mindent megvettek a Brembo-tól. Teljesen jól és kiszámíthatóan működik a teljes fékrendszer – ahogy a nagyon fejlett menetvezérlő elektronika is gyönyörűen teszi a dolgát. És erre sok féle talajviszony esetén képes.
Az egész kényelmet egyedül az igen komoly hőkibocsájtás rontja el. Aki azzal együtt tud élni – mert egy harley-s jobb lába mindig a kipufogó mellett van úgyis -, annak már nem nagyon akad olyan dolog, amibe bele tud kötni. A terhelhetőség meg egyszerűen fenomenális!
Az ár nem alacsony – de a motor tudásához képest magasnak sem lehet nevezni. Inkább normálisnak. Mert a hasonló tudású gépek nagyjából hasonló árakon mennek. A fenntartás összege most persze még csak saccolható a 8.000 kilométeres szervizperiódus ismeretében. Ezt a piac dönti el – ahogy a Pan America sikerességét is. Annyi biztos: a motor tudásán nem fog múlni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »