Ahogy a korábban bemutatott képek és kiszivárgott adatok alapján azt sejteni lehetett, drasztikus változás nem történt. Az új V-Strom gyakorlatilag egy ráncfelvarráson esett át, új műanyagok, kicsit megváltozott dimenziók, de alapjában nem történtek eget rengető módosítások.
A közétett adatok szerint a kompresszió valóban 11,2:1-re csökkent, de a csúcsteljesítmény változatlan fordulatszámon (8800/perc) így is nőtt, plusz két lóval már 69-et számlál a ménes. Az üzemanyag tartály 2 literrel kisebb lett, így abba már csak 20 liter petrolkémiai folyadék fér. Az említett méretváltozások:
Szélesség: 840 → 835 mm
Magasság: 1390 → 1405 mm
Tengelytáv: 1555 → 1560 mm
Ülésmagasság: 820 → 835 mm
A masina tömege is csökkent némileg, a fogyókúra eredményeképpen 6 kilogrammal kisebb a menetkész tömeg, az ABS-es változat így már csak 214 kilogrammot nyom.
Nyilván, ha valaki „többet” várt, az most joggal lehet csalódott. Ne feledjük azonban, hogy a V-Strom eddig sem volt egy rossz motor, nem véletlenül választották 2006-ban a korábbi változatot az Alpok királyává. Gyermekbetegségei persze még most is vannak, de ebben az árkategóriában csodát várni, azt hiszem felesleges. Az új masina első menetpróbái a horvát tengerparton a napokban folynak, a videómegosztókon már láthatók az újságírók első gurulásai. A gép magyarországi áráról egyelőre nincs információnk, a cikk írásakor egyedül a brit árat tette közzé a Suzuki: a szigeteken 364 fonttal kerül többe az új változat, amely ott már július végétől megvásárolható lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
http://www.youtube.com/watch?v=ZXALCfOjnbk
Azért van fejlődés…
Az egyes henger gyertyája előtt már nem gumi sárpofozzó lóg, mint a korábbi típuson, meg az SV-ken: Helyette műanyaglemezkét kapott!!!
😀
Ugyanígy a 96 óta a banditon is szereplő rendszámtáblavilágító lámpa (és prizma kombó) is le lett cserélve 2011-re.
Egy hasonlóan kocka rondaságra.
De már nem ugyanaz a rondaság legalább…
Olcsó-jó…
Sokkal szebb, mint a korábbi.
Előnyére változott,de a beharangozó után kicsit többet vártam.
Határozottan nem tetszik a design!
Olyasmi buta formái lettek, mint a Gladiusnak.
Az Alpok királyából kis herceget csináltak.
A hűtő két oldalán is az az ocsmány rácsozás.
A műszer sem tetszik, megcsinálhatták volna hasonlóra, mint a BMW R1200R műszere, hogy klasszikus, mégis szinte mindent kijelez.
Mindezektől függetlenül szívesen meglovagolnék egy példányt!
Vásárlás esetén pedig inkább a régebbi típusból választanék egy szép fehéret. (Mondom ezt tesztvezetés előtt. Utána lehet mást mondanék.)
Úgy emlékszem, hogy az Alpen Masterst egyébként egymást követő két évben is megnyerte, 2005-ben és 2006-ban.