Hiába jelent meg pusztán néhány éve, 2018-ban a BMW két városi luxus-nagyrobogója, a C400X és a C400GT, máris eljött a frissítés ideje. Persze az Euro5 féle környezetvédelmi normatívák életbe lépése miatt.
A két nagyrobogóban dolgozó 350 köbcentis egyhengeres 34 lóerővel gazdálkodik 7500-as fordulaton és 35 newtonméternyi forgatónyomatékkal 5750-nél a korábbi 6000 helyett. A centrifugális kuplung csapágyazásán fejlesztettek annak érdekében, hogy a vezető kevesebb kellemetlen – klasszikusan robogós – vibrációnak legyen kitéve. A komplett hajtáslánc módosításának előnye pedig, hogy váltáskor kisebbet esik a fordulatszám és a két fokozat közötti üresjárat is csökken.
Új az E-gas (ez a béemvés ride-by-wire) rendszer, és a vezérlőelektronikán is csiszoltak, egyébként elsősorban szintén a kedvezőbb károsanyag-kibocsátás érdekében. Továbbá módosították a katalizátort, a hengerfejet, a kipörgésgátlót. Az új féknyergeknek köszönhetően a karok nyomáspontja fiúsabb, határozottabb lett. Az ülés alatti tárolórekesz kivilágítását a visszajelzések nyomán felülről oldalra helyezték. A tárolórekesz elülső részébe pedig egy USB-portot varázsoltak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »