Igen, teljesen igazad van! Attól, hogy egy szabadon választott afrikai ország lakosságának bizonyos hányada éhezik, attól még nem kell megennie a gombát itthon annak, aki utálja. Ahogy az sem felmentés a hazai utak állapotára, hogy Malajzia túlzás nélkül halálos kátyúi rengeteg emberéletet követelnek. Tehát a “máshol rosszabb” egyetlen itthoni úthibát sem igazol, szóval ez amolyan érdekesség.
Selangor Malajzia egyik állama. A Maláj-félsziget középső nyugati partján található és ezen belül található Kuala Lumpur. A helyi sajtó lesújtó adatot tett közzé az úthálózatukról. Területe alig valamivel kisebb, mint Bács-Kiskun megye, mégis fél magyarországnyi, 5,4 millió ember lakja.
Az állam útjain 2018 és 2020 között 223 balesetet regisztráltak úthibák miatt. Ebből 148 emberéletet követelt, 34 súlyos sérüléssel, 37 kisebb sérüléssel járt. És négy, azaz 4 esetben végződött a hoppá személyi sérülés nélkül. A halálesetek közül 116 motorkerékpárral történt.
Magyar statisztikákkal lényegében értelmetlen összevetni. És nem csak azért, mert annyira más a népsűrűség a két országban, hogy az két külön dimenziót jelent. Hanem amiatt a jól bevett gyakorlat miatt is, aminek már jómagam is elszenvedője voltam. Jól ismert sztori, hogy úthiba miatt bekövetkező baleset esetén ma Magyarországon a helyszínelő automatikusan írja is a feljelentést, hogy nem a látási és útviszonyoknak megfelelően közlekedtél. Jogorvoslat? Persze, hogy van! Fizesd ki a szakértőt, az ügyvédet és talán igazat adnak neked. Nincs rá módod? Így jártál. Ezzel pedig a baleseti statisztikákban a járművezető hibájából bekövetkező rubrikába kerülsz. Közvetlenül az elsőbbséget meg nem adó járművezetők és a gyorshajtók közé. És ezzel az adott útszakasz fenntartójának nincs további teendője. Demagógia alert: ehelyett mehetnek ki az 50-es táblák Dobogókő felé. Az majd megoldja. És egyébként is, van ahol rosszabb.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »