A 43. Dakar Rally első napja is keménynek bizonyult és hozott meglepetést bőséggel a motoros mezőny indulói számára. Vagyis ismét megmutatta, hogy nem véletlenül nevezik ezt a világ legkeményebb tereprally versenyének. A második nap pedig ezeket a meglepetéseket a sokadik hatványra emelte, ugyanis brutális módon a feje tetejére állt minden. A napi 685 kilométer két rövidebb összekötő szakasz között 457 kilométernyi speciált tartalmazott, amelyen pedig nem csak a navigáció volt kimondottan nehéz, hanem a terepviszonyok is. Ahogy keleti irányban behatoltak Szaúd-Arábia belső területeire, a homok átvette az uralmat. Brutális, a szél által élesen letört élűvé formált dűnék tömkelegén kellett átmotorozni. Ezek pedig mind technikailag, mint tájékozódási szempontból nagyon durvák. Az élről induló Toby Price volt a legnehezebb helyzetben. Nézzétek meg videón is, hogy kínlódott:
Ennek nagyon csúnyán meg is lett az eredménye. A sok eltévedés sok időveszteséget eredményezett, ráadásul a kétszeres Dakar győztes ausztrál versenyző üzemanyag tankjával is kínlódott a szakasz vége felé. Így a napot mindössze a 28. helyen zárta, bő fél óra hátrányban. De csapattársa, a 2018-as győztes osztrák Walkner még rosszabbul járt. Ő a harmadik helyről kezdte meg a napot, de a 43. kilométernél megállt a KTM. Elsőre váltó problémának tűnt, de aztán kiderült, hogy a kuplung volt a ludas. Matthias végül is majdnem két óra alatt, de megjavította a technikát, így folytathatta a napot és ki sem esett. Azonban csak a 69. helyen – így az összetett győzelmi esélyei szinte nullára csökkentek. Persze ettől még ugyanúgy teljes gőzzel megy tovább, ameddig tud, hiszen még akármi is megtörténhet…
Az tehát nem kérdés, hogy a tegnapi nem a KTM napja volt a 43. Dakar Rally-n. Annál inkább a Hondáé: az első ötből három motort a japán gyártó delegált – a legjobb KTM pedig konkrétan nem is gyári motor volt, hanem a privátként versenyző szlovák Stefan Svitko! A nagyon gyors Joan Barreda élete 25. Dakar szakaszgyőzelmét könyvelhette el, és a remek második nappal az összetett elsőséget is átvette. Ahogy csapattársa, az első nap nagy vesztese, Ricky Brabec is az abszolút második helyre jött fel. Szóval igaza volt, amikor egy nappal korábban kijelentette, hogy nagyon sok van még hátra a 2021-es Dakar Rally-ból. Ami persze most is igaz, mert még 10 versenynap vár a mezőnyre!
A legjobb helyen versenyző magyar motoros, Gyenes Mani az Original by Motul kategóriában a harmadik helyen jött be, de az összetett versenyben továbbra is az élen áll – hiszen az első napot megnyerte. Akik nem tudnák: az Original by Motul annyit tesz, hogy az itt induló motorosoknak nincs szerviz-csapatuk, hanem teljesen magukra vannak hagyva a versenygép karbantartása és szerelése terén is. Vagyis a 6-800 kilométer lemotorozása után olaj-, lánc és gumicsere még biztosan vár rájuk – de ha műszaki gond van, azt is az alvás helyett kell megoldaniuk. Sagmeister Gábor is ebben a mezőnyben szerepel, ő tegnap a 22. lett. Az összetett mezőnyben az első két nap után pedig Mani a 32., míg Gábor a 86. helyen áll.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 4:17:56 | 0:00:00 |
2 | 1 | R. BRABEC | HONDA | 0:03:55 | 0:00:00 |
3 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:06:02 | 0:00:00 |
4 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:11:54 | 0:00:00 |
5 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:12:06 | 0:00:00 |
6 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:12:42 | 0:00:00 |
7 | 11 | S. SVITKO | KTM | 0:14:15 | 0:00:00 |
8 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:15:21 | 0:00:00 |
9 | 21 | D. SANDERS | KTM | 0:16:31 | 0:00:00 |
10 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:17:24 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 8:15:38 | 0:00:00 |
2 | 1 | R. BRABEC | HONDA | 0:06:23 | 0:00:00 |
3 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:06:37 | 0:00:00 |
4 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:07:16 | 0:00:00 |
5 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:08:25 | 0:00:00 |
6 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:08:34 | 0:00:00 |
7 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:09:07 | 0:00:00 |
8 | 9 | S. HOWES | KTM | 0:09:31 | 0:00:00 |
9 | 11 | S. SVITKO | KTM | 0:10:23 | 0:00:00 |
10 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:10:51 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »