Dakar Rally 2021, 1. nap: Már a kezdés sem könnyű…

Dakar Rally
2021. január 04., hétfő - Macko

Az év nagy nemzetközi versenyei közül hagyományosan a Dakar Rally az első: január elő napjaiban szokott indulni a nagy sivatagi kaland.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (2 hozzászólás)

Dakar Rally, 2021, 2. nap: Borul minden, buknak a KTM-ek – Onroad.hu -
[…] A 43. Dakar Rally első napja is keménynek bizonyult és hozott meglepetést bőséggel a motoros mezőny indulói számára. Vagyis ismét megmutatta, hogy nem véletlenül nevezik ezt a világ legkeményebb tereprally versenyének. A második nap pedig ezeket a meglepetéseket a sokadik hatványra emelte, ugyanis brutális módon a feje tetejére állt minden. A napi 685 kilométer két rövidebb összekötő szakasz között 457 kilométernyi speciált tartalmazott, amelyen pedig nem csak a navigáció volt kimondottan nehéz, hanem a terepviszonyok is. Ahogy keleti irányban behatoltak Szaúd-Arábia belső területeire, a homok átvette az uralmat. Brutális, a szél által élesen letört élűvé formált dűnék tömkelegén kellett átmotorozni. Ezek pedig mind technikailag, mint tájékozódási szempontból nagyon durvák. Az élről induló Toby Price volt a legnehezebb helyzetben. Nézzétek meg videón is, hogy kínlódott: […]

Dakar Rally 2021, 3. nap: A hullámvasút folytatódik – Onroad.hu -
[…] Az első nap látványosan kínlódtak a gyári Honda alakulat motorosai, cserébe taroltak a KTM-esek. A második napon ez egy az egyben megfordult: összetettben is csupa Honda került az élre, az osztrák motorok pedig eltűntek a süllyesztőben. Majd jött a harmadik etap, amely Wadi Ad-Dawasir körül futott egy kör. Mivel Szaúd-Arábia egymaga ad otthont a Dakar Rally 2021-es kiadásának, két ilyen “hurkot” is beiktattak a szervezők. Igaz, ez most nem volt rövid: 227 kilométernyi összekötő mellett 403 kilométer speciál várta a mezőnyt. Mivel pedig ezt a részt a dűnék uralják, amelyeket a tengerszint feletti nagyjából állandó 1.000 méter körüli magasságban folyamatosan alakít a jellemzően erős szél, a tájékozódás különösen nehéz. (A nap második felében persze jutott egy kis sziklás szakasz is néhány kiszáradt folyómederben, hogy a defekt réme se unatkozzon…) Ilyenkor az élről történő indulás igazi rémálom – pontosan erre fázott rá előző nap Toby Price is. […]

Előző bejegyzés

Várhatóan visszahozza a Honda a VFR szériát

2021. január 04., hétfő
Pletyka

Következő bejegyzés

Dakar Rally, 2021, 2. nap: Borul minden, buknak a KTM-ek

2021. január 05., kedd
Dakar Rally

Ezeket olvastad már?

Igazi élmények a motorozás Mekkájában: a Biker’s POIson

2020. december 30., szerda

Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.

Elolvasom »
Túraajánló

Keeway TX 125 Enduro teszt: Milyen is az olcsó hús leve?

2020. december 26., szombat

A mondás szerint olcsó húsnak híg a leve. A Keeway TX 125 Enduro a piacon kapható talán legolcsóbb hasonló motor. Na de vajon mennyire "gagyi"?

Elolvasom »
Új motor teszt

MZ ETZ 250 vendégcikk: soha többet szocimotor

2020. december 10., csütörtök

Ádám egy fiatal motoros, aki beleszeretett a hazai hőskor abszolút motorjába, a 250-es MZ ETZ-be. De az álmok hamar szertefoszlottak.

Elolvasom »
Veterán

Hasznos kis finomhangolás: Benelli TRK 502 X (2020) teszt

2020. december 03., csütörtök

Igazából csak egy ráncfelvarrást eszközölt a Benelli jól sikerült A2-es túraenduro modelljén. A TRK 502 X mégis érezhetően jobb motor lett.

Elolvasom »
Új motor teszt