Jobban visszagondolva motoros múltamra még én is tudok példát a fenti eseményre. Egyszer egy öreg oldalkocsis Jawát szerettünk volna hazahozni Győrből. A csehszlovák veterán gyújtása mintegy 26 kilométeren keresztül át igen üzembiztosan viselkedett, onnantól azonban nem. Magyarul megállt az út szélén. Olyan helyen, hogy a fogat kicsit még az aszfaltra is belógott. Így saját motorom elakadásjelzővé változott: vészvillogóval és járó motorral (csak így működött rajta a vészvillogó emlékeim szerint) a padka szélére állítottuk. Hosszasan küzdöttünk a Jawa gyújtásával — később derült ki, hogy hiába, mert a hiba csak alkatrészcserével volt javítható –, amikor eszembe jutott, hogy vajon mennyi benzin maradt a motoromban. Miközben megállapítottam, hogy ezzel bizony el kell szaladni a következő kútra, felmerült bennem az is, miszerint “vajon beindul-e még”? Ezt kipróbálandó leállítottam, és szembesültünk vele, hogy bizony a vészvillogó és főleg a tompítottak rútul leszippantották az akksimat. Nem mondom, hogy túl boldogan toltuk be a jó DL-t…
Elnézést a hosszú múltidézésért, de tényleg előfordulhat egy motoros túrán olyan eset, amikor egy motor akkuja gyors töltésre szorul, a közelben pedig nincs konnektor. Nos, ilyenkor jöhet jól a PulseTech cég napelemes akkumulátortöltője, a Solar Battery Charger. Az ügyes kis szerkezet háromféle kivitelben kapható: a legkisebb 2 wattos, a középső 5 wattos, míg a csúcsmodell 6 wattos teljesítményű. Töltőáramuk 250, illetve a nagyobbaknak 350 Amper, így alkalmasak a motokerékpár-akkuk regenerálására is. A használat nem igényel különösebb leírást: az akkura kell csatlakoztatni, majd a fény felé fordítani a modellenként eltérő méretű és alakú energia-kollektorokat.
A PulseTech Solar Battery Chargere alkalmas az akkumulátorok hosszabb távú karbantartására is, így ha ne adja az ég szabadban kell téli álomra hajtani szegény paripánknak a fejét, akár az egész téli akkumulátor-karbantartást is megoldhatjuk vele. (Persze azért ilyen esetben inkább vigyük fűtött helyre a villanytárolónkat…) Az ügyes kis holmi megrendelhető a gyártó honlapján, az egyes kivitelek ára forintra átszámítva 20 és 40 ezer között van — ez annak a fényében, hogy egy normál csepptöltő is valahol 10 és 20 ezer között vásárolható meg, talán nem is olyan irreális.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Számtalan lehetőség van a kihasználására.
Most télen is akár aksit kiszedem, beviszem a szobába rádugom ezt és berakom az ablak alá. A többit a természet megoldja.
Esetleg a egy túra alakalmával ahogy írtátok is, sátorozásnál roppant jól jönne ez, amikor a környéken semmi nincs. De ezt miért nem lehet beépíteni a motorba? A tankján elférnének ezek kis panelek, csak át kellene kapcsolni töltésre és amikor pihen a moci akkor is felügyelet alatt van az aksi.
Vagy a kertben felrakni a garács tetejére (ahol nincs áram) és felügyeli az aksit egész nap amikor a vas pihen.
Jó ez végre, hogy kapható ilyen