Ha teljesen őszinték vagyunk, a hír nem jelent igazi újdonságot, jóval inkább egy olyan lépésről beszélhetünk, aminek csak az időpontja volt kérdéses. Tavaly novemberben jelentette be hivatalosan a BMW, hogy az R széria megkapja a HP2-ből származó DOHC szelepvezérlést. Azóta az érintett motorokat, az R1200GS-t, annak Adventure változatát, no meg persze a túragépet, az R1200RT-t is volt alkalmunk kipróbálni. Ha szívünkre tesszük a kezünket, ki kell jelenteni, ezek a motorok nem éppen „szépek”, de rögtön hozzá kell tennünk, hogy ez a szubjektív értékítélet a motorokat elegendő ideig nézve átalakul. A megújult BMW boxerek egyedi szépségében talán csak a frissítésből kihagyott R1200R nem osztozik, az a hagyományos motor definíciónak tökéletesen megfelelő külsővel rendelkezik. Egy év „bizonytalanság” után jó hír a típus szerelmeseinek, hogy a csupasz, urbánus változat is megkapja a dupla vezérműtengelyes blokkot. A 110 lóerős, 120 Newtonmétert leadó erőforrás mára sok újdonságot nem jelent, de az talán kijelenthető, hogy – modern szóhasználattal élve – a roadster változatnak tekinthető R típusban „megérdemelt” helyére került. A masina lelkének megújulása mellett néhány apróbb, jelentéktelen változtatással készül az új évre, a mérnökök változtattak a fényszórón és néhány műanyag elemen, illetve egy új műszeregység emeli a gép klasszikus mivoltát.
Nyilván aki szereti az ilyen stílusú motorokat, annak az R1200R egy vonzó alternatívát jelent. A BMW azonban nem elégedett meg egy egyszerű modellfrissítéssel, a bajorok kiadják a motor „Classic” szériáját is. A sajtófotók bőséges képanyagának megtekintése után azt hiszem, a „retrománok” kénytelenek lesznek biztosítékot és/vagy alsóneműt cserélni, esetleg egy nyugtatót bevenni, hogy szívük dobogása az orvosilag elfogadható tartományba essen vissza. A klasszikus formájú motorokat kedvelők számára szívet tépően s megkérdőjelezhetetlenül gyönyörű ez a vas, arról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. Persze nem a legerősebb, legdivatosabb masina, de értő közönség számára több, mint alapmű.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Már megint egy BMW-s iromány… Ez a Classic nagyon lájk.
A Classic nagyon tetszik.
íme, lehet egy jó motor szép, vagy egy szép motor jó! Nekem is a Classic a nyerő!
Én a műszerfaltól olvadtam el…
R1200C kéne ezzel a technikával. Arról nincs hír?
A C utós nélkül megszűnt.
Olyan volt, mint a G650X sorozat: nem fogadta el a piac. A C nyilván az USA-ban kellett volna hogy nagy darabszámban fogyjon, de úgy látszik, ott csak a V2 kellett a népnek.
A fene vigye!
Eddig tetszett a motorom. Azt hittem, így jó ahogy van.
De ez már a múlté…
Miért nem lehetett egyböl ilyen?
És ezekben sincs egy csepp olaj se.
Miért?
Nahát, már megint egy újabb BMW-t tömjénezős cikk!
Aki kicsit ismer (jó neki (vagy rossz), mert én sem ismerem igazán magamat) tudja rólam, hogy motorban első sorban a praktikumot, a használati értéket keresem. Egyetlen Bömbi foglalkoztatott eddig igazán, ami a következő kettő: GSA és RT. De szimplán a képességeik és tulajdonságaik miatt. Soha egyetlen bajor dömpert sem tartottam kívánatosnak, szépnek, érdekesnek.
Na ennek most vége.
Ezzel a motorral hajlandó lennék szexuális kapcsolatot létesíteni. Ez KELL nekem pár év múlva, nem a viagra!!! Mikor nem felpakkolva indulunk valamilyen hosszú útra, hanem egy langy vasárnap délután hívogat a Mecsek, vagy a Balaton-felvidék………….húúúúúú de bírnám!!!!
Nem tudom, hogy másnak is feltünt-e az, hogy a Classic nem a már BMW tradiciónak mondható perembe fűzött külős kerékkel készül. Kérdés: van valami új trükk vagy belső van a gumiban?
kereszteljétek már át ezt a magazint onroad-ról
BMW híradóra….. ha már a Kölni IMOT helyett is csak a bajor gyárig juttok el.
Akármennyit is nézegetem ezeket, nem tettszenek. Alapjában véve a boxer nem tettszik. Nézegettem már élőben is, újságban is, de nem iskerült megszeretnem. Egyszerűen csúnya az a kétoldalt kilógó henger. Mintha baltával faragtág volna bele valami másik motorból.
Sokkal jobban illene bele egy sor2-es. (szerintem)
Volt alkalmam kipróbálni anno egy R1150R-t. Pazar élmény volt, s ha akkoriban nem lett volna egy éves a gyönyörű R1200C-m, akkor biztosan vettem volna egy Rockstert. Azóta is kacérkodom a cserével. Persze nem lesz belőle semmi…
Vártam, hogy ha kijön az új R1200R, akkor valami nagy durranás lesz az előd vagány végjátékát alapul véve.
Erre kijöttek egy hűvös, kékvérű motorral. Igaz, ha egy gyereket megkérdezel, erre fogja azt mondani, hogy “A MOTOR”. De részleteiben sehogysem tudok megbarátkozni vele. Itt volt a ráncfelvarrás esélye és mit tesz a német? Mit tesz? Rátesz egy új lámpabúrát, kap egy flepni műanyagot és az új blokkot. Számomra hiányzik belőle az a kis plussz. Kár, pedig tényleg kényelmes és ideális városi kalandor lehetne. Csak ne lenne ennyire leegyszerűsített kis béka.
A festése tényleg gyönyörű.
Vilmo!
Lehet, hogy lecserélem a vasat. Ha rászánom magam érdekel?
A fényszóró mitöl más?
Rá nem jövök..
Quattroman:
Köszönjük Emese!
Szívesen tesztelném egy évig!
Tartósteszt.
Nagyon tetszik, de nem a Classic!
ptom végülis nem kizárt, adj egy email címet, megbeszéljük.
Teejay valld be, hogy az az utolsó rész a csepegős szuperlatívuszos résszel csak azért került bele, hogy felpezsdítsétek a hangulatot. Mintha az xfaktor bevezetőjét láttam volna a fókuszban, ott sem találnak már szuperlatívuszabb szavakat.
És tényleg sok egy kicsit a BMW, vagy a többi motorgyártó ennyire leállt a gyártással-fejlesztéssel?
Zoli!
Hidd el, ha csak a normál modell jött volna, akkor írtam volna egy bla-bla-hurrá-itt-van cikket. Viszont ez a Classic mindaz, amit szeretek a motorokban. Lehet, hogy hihetetlen, de imádom. Pedig különösképpen nem is vágyok rá, nekem más az álommotorom – és az még csak nem is bajor.
Quattro!
BP-ről indulva elég nehéz “csak” a BMW gyárig jutni a kölni Intermot helyett: még MO-n el kell kanyarodni, ugyanis a bajorok a motorokat Berlin-Spandau-ban gyártják (a gyártást fokozatosan, ’66-tól ’69-ig költöztették).
Nagyon ott van, legalábbis nekem ilyen az igazi klasszikus értelemben vett motor. Remélem még mielőtt meghalnék lesz egy ilyen motorom, minden erőmmel azon vagyok, hogy sikerüljön.
Nekem 07′-es R1200R-em van. Azelött sem nem tetszettek, sem nem érdekeltek a BMW-k (pláne nem a boxereik). Sem nem volt jó rá(juk) nézni, sem nem voltak az elérhető kategóriában (BMW árképzés). Aztán történt valami. Csináltak szép (szubjektív) motort is (egy sor4-esre gondolok) és mindezt elképesztő műszaki tartalommal párosítva…végül ráültem egy Roadster boxerre és elképedtem…én nem vagyok lóerő hajhász, sem adrenalin vadász, hanem NYOMATÉKBÓL szeretek motorozni…motoros “pályafutásom” fordítva ketyeg, mint az általában az emberekkel szokott : chopper, cruiserek, majd enduró/túraendúra, majd sporttúra (ezzel kilengett az ingám a cruiserekhez képesti) ellenkező végállásba, majd visszatért egyensúlyi helyzetbe : túraendúró. De még a sporttúra gépem is olyan volt, ami 108Nm-ert adott le…a V2-eseket pedig ebből a szempontból senkinek nem kell bemutatnom…tehát így alakultam én : a motorválasztásaimnál mindig a Nm/rpm paramétert néztem meg elsőnek…szóval, rajta ülök a teszt R1200R-en..és valami döbbenet! Élmény a javából. Nem nézegetem (mert szépnek nehezen nevezhető), de folyton vigyorgok, ha megyek vele. Városban is, városon kívül is. Gyorsan is és lassan is. Apropó : még egy “járulékos előny” : amióta ez a gépem van, kb. 30 km/h -val lassabban (is elég mennem) megyek, ha a “száguldós” hangulatomban vagyok, és ennek komolyan örülök…itt is annyi fun-faktort kapok, hogy teljesen kielégít. Megkapom tőle a nulláról (vagy bárhonnan) indulva az ínszaggató gyorsulás élményét, amikor úgy magával ragad a géped, hogy nem győzől kapaszkodni…kis túlzással már-már a kapaszkodásod miatt kezd emelkedni a géped első kereke, s nem azért, mert ügyes vagy, vagy mert konkrétan és kifejezetten egykerekezni akarnál… Nos, talán EZÉRT (is) van akkora kultusza ennek a blokk-elrendezésnek.
Viszont meglepett az “új” boxer tudása/hangolása : a “régi” R1200R-hez képest nem mondanám, hogy tikkasztó vágyat ébresztett bennem a jövőbeli valamikor birtoklása. A régi adatai: 115Nm/6000-es fordulaton. Az új: 119Nm/6000. Régi: 109LE/7500rpm. Az új: 110/7750rpm. És mintha a nyomatékgörbe is lineárisabb lenne a régin. Szóval, papíralapon úgy látom, nyugodtan maradhatok a mostani gépemnél még egy jó ideig. Mintha úgy tünne, hogy a régi GS boxerhez képest nagyobb különbséget hozott az új boxer blokk, ezt most az R1200R esetében nem érzékelem…pedig épphogy itt le(hete)tt volna igazán elemében az új konstrukció.
Elnézést a BMW-t és a témát kevésbé kedvelőktől a hosszabb írásért.
A teljesítmény nem 110, hanem 119 LE@7750 (ok, én is nagyvonalúan 120-at írtam, de ott vannak az adatok a doksiban).
Kvattrónak kell egy dicsérö cikket írni az FJR-röl és minden meg lesz bocsájtva.
Kár, hogy ilyen egyszerüen szemléli a világot..
110le/7750rpm
120nm/6000rpm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_r1200r%20classic%2011.htm
Ok, 119 Nm – reggel volt. 🙂
Ezzel az új R1200R-rel nyilván nem mentem még. a GS-nél nyilván nagyobb a teljesítményben érzett ugrás, hiszen az tavaly még gyengébb volt az R-RT párosnál. Most egy teljesítményszinten van az összes boxer.
Konkrétan nyilatkozni az RT-ről tudok: ott is alig érezhető a teljesítmény/nyomaték többlete, viszont kicsit élénkebb, pörgősebb a karakterisztika. Giovi barátommal, akivel együtt motoroztunk az RT teszt során, hogy összehasonlítsuk a régit az újjal, szintén arra jutottunk, hogy a motor frissítése miatt nem lenne érdemes lecserélni a gépet egy frissre.
Az egyetlen érdemi pozitívum talán, hogy az újat elég 95-össel etetni.
Eko
nyugi, most a Caponordom van szolgálatban
nálam nem “csak” az FJR körül forog a világ,
bár igaz hogy azokban még sosem kellett a szöghajtás csapágyait csereberélni, ezért nem is tudom vajon az is hiánycikk e, mint a GS-hez való, ami mondjuk nem csoda hiszen már az 50-60ezres motorokban is kukás lesz……..
Egyébként sikerült elérni Köln-be, sőt egy egész kerek észak-európai karika lett a kiállításlátogatásból. Az igazat megvallva, a motorozás ért a legtöbbet az egészben. Talán ezért sem és lustaságom miatt sem voltam képes összeszedni egy cikkre való gondolatsort. Amúgy ott is mindenki a BMW standot ostromolta, szóval lenne abban is elégedetlenség UFOman-nek
És a pikantéria az én sztorimban, hogy 21 év motorozás altt 19 évig ki nem állhattam a BMW-ket, sőt az összes nem japán motort 🙂
Mind1 ez a klasszikus akkor is több mint remek, én csak a bütykös gumikat hiányolom róla, de minden másban bőven megfelelne és sztem nem csak nekem.
Ez a DOHC blokk pedig éles hajtásál azért valjuk be sokkal többet tud nyújtani, de olyat is rebesgetnek, hogy szervízkor nem egy 15 perces mutatvány a szelepállítás…de ebben talán EKO tájékozottabb, nekem még nem sikerült szétszednem DOHC-t .
A felni meg duplafalú, ezért nem kell belső bele…
“A felni meg duplafalú, ezért nem kell belső bele…”
Van erről valami bővebb infó, érdekelne hogy hogyan működik?
Pl. hogy kerülnek bele a küllőanyák úgy hogy ne eresszen?
Összerakni még össze lehet a gyárban, de hogy miként lehet kicserélni egy eltört küllőt, azt így hirtelen én sem tudom elképzelni.
markaszerviz:
Nem bonyolult az sem, bár ott hézagoló gömböket kell venni.
Megnéztem nagy felbontásban a képeket és számomra teljesen hagyományos külős keréknek néz ki a Classic kereke.
Elvileg ha a küllövédö szalag két szélét a felnihez ragasztják, úgy, hogy tömítsen, akkor lehetséges a tömlönélküli gumi.
De persze nem állítom, hogy ez a megoldás..
A classicot csicsásnak tartom, de a sima nagyon szép 😛
Eko, nagyon jó eme pikcsör, pláne ha te készítetted… miért nem publikálnak több “ilyet”
Sokkal rosszabbra számítottam, most már még jobban tetszik a DuplásTvelvhundred…
Mikor lesz teszt? Szívesen állok rendelkezésre egy összehasonlító teszt erejéig a saját motorommal… 😉 R850R, 1995