A negyedliteres, valódi kis sportmotorok szegmensét mintha egy időre elfelejtette volna a világ. A Kawasaki azonban nagyot húzott és újraálmodta a kategóriát. A ZX-25R érkezését lélegzetvisszatartva figyelte a világ. Aztán egy picit csalódást okozott: 50 lóerő lett és (menetkészen) 180 kiló – ezeknél jobb számokat vártunk, de bilibe lógott a kezünk. Ettől függetlenül a 250-es sornégy világ izgalmas potenciált rejt magában. És úgy tűnik, hogy a Yamaha is rávetette magát, azaz jöhet az YZF-R25M!
A feltételes módot azonban nem véletlenül hagytam meg a címben és a szövegben egyaránt. A Yamaha nem erősítette meg az ipari pletykát, hogy jön a kis sornégy harcos. Az viszont beszédes, hogy ez a szóbeszéd Indonéziából indult. Onnan, ahonnan a ZX-25R is. Azaz ha meg is valósul, szinte mérget vehetünk rá, hogy az európai piacot kihagyják a buliból.
Külön érdekesség, hogy a Kawasaki negyedliteres sportmotorja láthatóan tényleg megmozgatta a gyártók fantáziáját és több főhadiszálláson csettintettek: “ejj, miért nem nekünk jutott eszünkbe?” Hiszen úgy látszik, hogy nem csak a Yamaha kapott az ötleten. A Honda felől is szivárgott némi információ, hogy hasonló mentalitás mellett elkészítik a CBR250RR-R-t.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »