Igen tudjuk: rengeteg motoros van, aki azt mondja, ha egyszer elindul az imádott vassal gurulni, akkor kikapcsolja a telefonját. Ne zavarják őt holmi hívogatók – a blokk lüktetésére akar koncentrálni. Nincs is ezzel baj, teljesen elfogadható a szemlélet. Nekik nem is kell tovább olvasni cikkünket. Sokan vagyunk azonban, akik munkaidőben is közlekedünk motorral – és elengedhetetlen, hogy elérjenek minket. Ilyenkor nem hátrány, ha látod ki hív – így csak akkor veszed fel, ha fontos a téma. És arról még nem is szóltunk, hogy mennyien használjuk már navigációhoz is a telefont menet közben – ekkor meg muszáj látni a kijelzőt. Vannak mindenféle tokok és tartók – amelyeknek egytől egyig vannak komoly hátrányaik. Zárt tárolóban túlmelegszik a navigáló mobil, de a töltőkábellel való bajlódás, annak sérülései és érintkezési hibái is sok bosszúságot okoznak. Minderre kínál megoldást egy új magyar termék, a Motochargebar.
A terméket fejlesztők értelemszerűen maguk is motorosok – így érthető, hogy felmerült bennük az igény egy vezeték nélküli motoros töltő megalkotására. Pontosan azért, mert ismerik az igényeket, amiket a két keréken közlekedés során támasztunk egy ilyen cuccal szemben, nem csak egy megoldásuk van. Többféle töltő, többféle felfogatási lehetőség – de még azokra is gondoltak, akiknek nem tud vezeték nélküli töltést fogadni a telefonjuk.
A Motochargebar 911 azoknak készült, akik nem teszik ki az időjárás viszontagságainak készüléküket. Itt “csak” egy vezeték nélküli töltőt kapsz, amelyet például a kormányra szerelhető tokok belsejébe tehetsz. A vezetéket kell egyszer kihúznod, a számodra megfelelő módon bekötöd, és kész. Innen már csak be kell dobni a tokba a telót – és már megy is a delej annak akkujába. Persze ha mondjuk a tanktáskád felső térképtartójába teszed, ott is ugyanúgy működik.
A Motochargebar 921 a fejlettebb csomag. Ez tartalmaz egy nagyon minőségi, minden részletében fémből készült tartót. Ennek alján a GoPro által bevezetett “fésű” csatlakozó van, amelyre bármit tehetsz. Rengeteg felszerelési opció van: RAM Mount gömb, tükörszár, kormánybilincs, vagy bárhova rögzülő csavar. A bekötés itt is sokféleképpen működhet – ezeket a rendeléskor ki tudod választani. Persze ha bizonytalan vagy, elég egy telefon vagy levél, és mindenben segítenek a fejlesztők. Amikor a számodra leginkább megfelelő módon feltetted a 921-es tartóját, már csak becsúsztatod a telefonodat, meghúzod a csavart – és az fixen áll. Az amperek pedig megindulnak az energiatárolójába…
Amennyiben az alapcsomag összeállítása után bármire szükséged van, azokat akár egyesével is be tudod szerezni. Vízálló tok, felfogatók, kábelek, satöbbi. A satöbbiből talán a legfontosabb a megoldás arra az esetre, ha a telefonod nem fogadja a vezeték nélküli töltést. Ilyenkor kapsz egy kis adaptert, amelyet fixen bedugsz a töltő helyére, a vékony lapot pedig a szilikon tokban a mobil hátlapjára teszed. Innen el is felejtheted a kanóccal való szerencsétlenkedést: bárhol venni fogja a készülék a Qi rendszerek áramát. Persze innen otthonra is kell rá megoldás, de tutira kényelmesebb lesz az életed!
A videó készítésekor egy fontos kérdésre nem tudtunk válaszolni – de azóta ezt is kinyomoztuk. Nevezetesen, hogy vajon a több hurkos Qi rendszerrel rendelkező Motochargebar át tud-e adni annyi áramot, hogy egy komoly kijelzőjű mobil erős napsütésben, folyamatosan futtatva mondjuk a Waze programot ne merüljön le menet közben. Mert sajnos sok autós szivargyújtós USB töltő nem ad ehhez elegendő delejt… Ezt jómagam nem tudtam kipróbálni, mert karanténban csücsültem a forgatás idején – meg a telefonom sem alkalmas a tesztre. (A víz- és ütésálló öreg Blackview BV7000 Pro is rendelkezik hátrányokkal…) A választ egy iPhone X adta meg, amely folyamatosan dolgozó navigálással és működő kijelzővel is lassan, de töltődött a Motochargebar 921-es tartójában. Vagyis a magyar cucc minket valóban meggyőzött – erős az esély rá, hogy ott is marad a motorjainkon. Na jó, az enyémen akkor, ha majd veszek egy Qi-képes mobilt.
A fejlesztő-, gyártó és forgalmazó cég már rendelkezik partnerekkel, akik a barkácsolásban kevésbé magabiztos motorosoknak pillanatok alatt – és nem egy vagyonért – be is építik a Motochargebar bármelyik rendszerét. Viszont ezt a kört szeretnék bővíteni – amennyiben szívesen lennél a viszonteladójuk vagy a szerződött szervizük, akkor is tárt karokkal várnak!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »