A Triumph hamarosan frissíti a Tiger 1200-t. A kémfotókon lévő motor úgy tűnik, hogy máris készen áll konkurálni a szegmens legnépszerűbb tagjával, a GS-sel. Sőt, az új fejidommal lassan össze is lehet keverni őket. Pedig nem egy régi modell. Sőt, a jelenlegi széria két limitált szériás kiadását még csak nemrégiben mutatták meg nekünk a britek.

Maga a blokk egyértelműen háromhengeres marad, ezen már csak a hagyományok miatt sem lenne szép változtatni. A sasszeműek szerint azonban első ránézésre valamivel kompaktabbnak tűnik elődjénél. Bár egyelőre Triumph Tiger 1200-nek nevezzük, a hengerűrtartalom könnyedén felszaladhat abba a kategóriába, hogy ráaggathassák az 1.3-as nevet. A várható teljesítménye úgy 130-150 lóerő lehet.
Fontos változás, hogy az egykarú lengővillás megoldást elengedik. Helyette most már egy négyes kapcsolódású, kétoldalú kar fogja a kereket. A megoldás kísértetiesen hasonlít a Kawasaki féle tetraleverhez, aminek a célja, hogy a fellépő kardánreakciókat a lehető legminimálisabbra csökkentse.
Érdekes változásnak tűnik még, hogy a motor egész sziluettjéhez, összbenyomáshoz hasonlóan az abroncsok is keskenyebbnek hatnak. A külső küllőfuratú felni elől 21-es méretet ölthet. Ezzel valószínűleg a motor off-road képességein akarnak javítani, ami nemzetközi teszteket nézegetve jogosan javítandó terület lehet.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Tudod egészen pontosan, mi a különbség a 0W-50 és a 10W-40 között? Ismerkedjünk meg alaposan a motorolaj viszkozitás fogalmával és titkaival!
Elolvasom »A BMW sima időszakos átvizsgálásra érkezett a márkaszervizbe. Majd amikor a légszűrő fedele lekerült, a sokat látott szerelők is nagyot néztek.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »