Amikor 2018-ban Timur Saradrov váltotta a Castiglioni családot az MV Agusta élén, akkor nagy vállalást tett. Néhány éven belül szeretné, ha a márka évi 25.000 modellt értékesítene. Ez pedig akkor látszik, hogy mennyire komoly lépés, ha hozzátesszük, hogy a vállalat átvételekor ez a szám évi 3.500 egység volt. Ezeknek a törekvéseknek az egyik nagyon fontos pillére, hogy célba vették az óriási ázsiai piacot, és a kínai Loncin segítségével egy új, 350 köbcentis modellt kezdtek el fejleszteni.
Saradrov azt nyilatkozta a Motociclismo magazinnak, hogy a Loncinnal való megállapodásuk nagyon hasonlít ahhoz, mint ami a BMW és a TWS vagy a KTM és a Bajaj között jött létre. Az orosz üzletember kemény szavakkal illette a versenytársait. Úgy véli, hogy igenis van helye egy izgalmas motornak a piacon, amit az MV Agusta fejleszt és dizájnol, de ázsiában gyártják, ugyanis szerinte a kis KTM Duke modelleken kívül nincs érdekes motor a szegmensben. Khm, Saradrov nyilván nem látta még a ZX-25R terveit…
Saradrov arra sem felejtett el kitérni az interjúban, hogy ők nem válnak valamiféle kínai céggé. A Loncin csupán a beszállítójuk lesz, akiknek pl. a BMW-vel is sok közös tapasztalatuk van. A bajorok 400-as robogó motorját kifejezetten jónak tartja. Ők viszont a saját filozófiájukhoz illő 350-es kéthengerest kérnek, amit aztán egy naked és egy túrásabb változatba is beépíthetnek.
De ezeken felül szót ejtett az interjúban arról is, hogy egy új 950-es motorblokkot is fejlesztenek. Ez nyilvánvalóan több modelljükbe is bekerül majd. A fő terveik azonban úgy szólnak, hogy először is a Ducati Multistrada és a GS BMW széria elé szeretnének kihívót állítani. Saradrov szavai egy új “adventure” motort ígérnek, de valószínűleg a Turismo Veloce továbbfejlesztéséről van szó.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »