Mi már a múltkor is megmondtuk, hogy a nyolcvanas évek ma már egyre menőbbnek és kívánatosabbnak hatnak. Tizenöt éve még csak röhögtünk ezen a színes-szagos múltszeleten, ma pedig úgy ütnek mellbe a korszak zenéi, formái és persze motorjai, hogy ahhoz képest egy kínai kung-fu mester egyujjas halálfogása csak annyira tűnik zavarónak, mint a random nyári éjszakán az orrod hegyére pisilő házilégy. Az első párducmintás cicanadrágba és bőrdzsekibe bújó hírnököt a Suzuki hozta el a GSX-S1000-re épülő Katanával. Aztán nemrég felröppent a hír, hogy a Kawasaki is kacsintgat a korszak felé egy újragondolt GPZ900R-rel. És itt az újabb találgatásra okot adó motoripari pletyka: visszatér a Honda CB900?
Persze a felvezetésből sejtheted, hogy nem a második generációról beszélünk, hanem az elsőről. Az alábbi fotórealisztikus, de csupán fantázia kép a japán illetőségű Young Machine magazinban jelent meg. Tudjátok, ők azok, akikre érdemes odafigyelni, mert a japán gyártók gyakran rajtuk keresztül szivárogtatnak ki érdeklődést felcsigázó vagy felmérő információkat. Jelen esetben inkább ez utóbbiról lehet szó.

A Young Machine azzal az extra információval látta el a fotót, hogy ha ez a klasszikus CB900 létrejön, akkor két kivitelben is számíthatunk rá. A fenti képen látható AMA CB900F stílusú fényezés mellett valószínűleg lesz egy klasszikus stílusú, CB900 Four alapváltozat is, talán egy kicsivel kevesebb extrával. Na mit szólsz?

Cimkék:
A Szaúd-Arábiában zajló Dakar Rally élmezőnyében továbbra is dominálnak a Hondák, az Africa Eco Race mezőnye pedig elérte az igazi Szaharát.
Elolvasom »A Dakaron újabb élversenyző bukott drámait, a mezőny pedig vérre menően küzd. A helyzet Afrikában is kemény: tegnap sok-sok dűne volt műsoron.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »