Nahát! Az élet érdekes összjátéka, hogy nemrégiben kérdezett rá egy viszonylag frissen bemotorosodott cimborám, hogy miféle márka ez a Bimota. Bele sem gondoltam, hogy én már múlt időben beszéltem róla. Pedig a maga módján a név még még él, bár az igaz, hogy teljesen vegetatív állapotban van. Neki is elmeséltem a közismert információkat. Tudod, például azt, hogy a név a három alapítóatya vezetékneveinek első két kezdőbetűjéből állt össze. Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini.
Azt is elmeséltem, hogy Tamburini mester nevét olyan motorok kapcsán szokás emlegetni, mint a Ducati 916 vagy az MV Agusta F4. De hiába a gigászi alapítóatyák, az 1973-ban alapított olasz prémium márka végül beleállt a földbe a kétezres évek elején. Ennek pedig nem kevés köze van ahhoz, hogy rengeteg energiát és pénzt fektettek a Vdue modelljük fejlesztésébe, egy közvetlen befecskendezéses, kétütemű vadállatba.
Bár a motort bemutatták 1997-ben, de túl nagy falatnak bizonyult a gyárnak. A bajt pedig csak tetézte, hogy a 2000-es WSBK szezon kellős közepén kiállt a Bimota mögül az egyik főszponzoruk, és ezt már nem heverték ki. A csődeljárás alá vont brandet végül 2013-ban megvásárolta egy svájci befektető, de a nagy feltámadás végül elmaradt.
Most azonban újra felkerülhetnek a térképre. Egyelőre nem megerősített információk szerint ugyanis nem más vásárolta meg a márkát, mint a Kawasaki. A hírről az olasz GPOne számolt be, és lehet, hogy nem fedték fel honnan származik a szóbeszéd, de a Kawasaki reagált rá. Méghozzá azt, hogy “no comment.” Azaz nem erősítették meg, de nem is cáfolták, ez pedig bizakodásra adhat okot. Ha ez igaz, akkor hamarosan egy új erőre kapó prémium márkával gazdagodik a motorok világa, akiken keresztül Zöldék kiélhetik minden vad fantáziájukat. Ha pedig átveszik Tamburini alapítóatya nézetét is, aki azt vallotta, hogy “a jövő motorja egy 750-es, egy 1000-es erejével és egy 500-as tömegével” akkor valami nagyon izgalmas, nagyon nagy dolog előtt állunk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »