Azt ígérték a Honda háza táján, hogy a hamarosan megrendezésre kerülő AIMExpo keretein belül valami titokzatos újdonsággal állnak elő. Találgassunk egy kicsit!
Amennyiben nincs szerencsénk, akkor csupán arról van szó, hogy valami olyat mutatnak meg Ohióban amit eddig az észak-amerikai piacon nem tudtak megvásárolni a potenciális vevők. De akár az is lehet, hogy valami egészen új dolgot dobnak be. Lássunk néhány lehetséges megoldást!
Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, belépőszintű, könnyű sportmotorok világában a Honda jelenleg nem képviselteti magát. Igen, létezik CBR250RR, de azokat csupán Japánban, Indonéziában és Thaiföldön értékesítik. A közmegegyezés szerint szárnyasék egy olyan CBR300RR-rel készülnek előrukkolni, amely a CB300R-re épül. Az elképzelés felvet egy nagy kérdést. Tényleg egy 30-34 lóerős, egyhengeres gépet szánnak olyan motorok konkurenciájának mint a Ninja 400 vagy az R3?
Egyértelmű az a trend, ami jelenleg kialakulóban van. Az emberek kipróbálták az óriásira felfújt túraendurókat, és rádöbbentek, hogy azt még aszfalton sem leányálom tologatni. Földutakra, terepre merészkedni velük pedig erős megfontolást igényel. Vagy legalább barátokat, akik segítenek felállítani a motort. Mondjuk kalandnak kaland. De a túraendurók megjelenése, hangulata nem ezt ígéri. Így valóban elkezdett igény mutatkozni a könnyebb adventure motorokra, akár a teljesítmény árán is. A CRF1000L Africa Twin ennek az igénynek a jegyében kap öcsikét. Egy várhatóan 850 köbcentis testvért.
A világ legrövidebb listáin olyan emberek szerepelnek mint az uborkafagyira vágyók, a keresztény black metálosok és az elégedetlen VFR800 tulajdonosok.
És ami jó, azt nem kell minden áron bolygatni. Csakhogy a modell viszonylag régen kapott vérfrissítést. Meglehet, hogy eljött az ideje. Valójában egy ráncfelvarrott viffer a titokzatos új modell?
A VFR1200F gyártását nem azért fejezték be 2017-ben, mert ne szerették volna a vásárlók. Egyszerűen a 170 lovas blokkjával nem teljesítette a környezetvédelmi és zajkibocsátási normákat. A benne dolgozó V4 visszafogottabb változata a mai napig jól teljesít a VRF1200X-ben. De lehet, hogy a Honda visszahozza a klasszikus F változatot?
A Fireblade talán minden idők legnépszerűbb sportmotorja. Azonban a 189 lóerős teljesítményével kezd elmaradozni a versenytársaitól. Márpedig tudjuk: a seggrakéták világában a teljesítményadat szent. Tehát valamiféle vérfrissítésre hamarosan nyugodtan számíthatunk. Az egyik érdekesség Hondáéknál, hogy nemrégiben aktív, behúzható szárnyakról adtak be szabadalmi rajzokat. Valamit tehát szinte biztosan forralnak, bár sokkal valószínűbb, hogy ha így is van, akkor azt Tokióban fogják bemutatni.
A lista legkevésbé izgalmas, de legvalószínűbb elképzelése az, hogy az AIMExpo titokzatos Honda modellje egyszerűen az X-ADV. Nálunk nem újdonság, de az amerikai piacon még csak most mutatkozna be.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »