A BMW a Concept6 modellel megpróbálja feltámasztani a Honda CBX1000 legendáját. A maga korában csodálatosan letisztult és elegáns vonalaival, no meg hathengeres soros blokkjának járáskultúrájával a CBX örökre bevéste magát a motorkerékpár-történelembe.
Hogyan lehet ezt az évtizedek óta tökéletesnek aposztrofált modellt tovább javítani? Andreas Georgerades szerint meg lehet duplázni a CBX tudását. Megduplázni? – kérdezhetnénk. És valóban: íme a 12 hengeres Honda motorkerékpár!
Mielőtt egy őrült nyugdíjasnak gondolnánk, gyorsan nézzünk utána, mit tett le eddig az asztalra konstruktőrünk. A ma hatvanas éveinek közepét taposó Andreas a hatvanas években igen sikeres motorversenyző volt, nem kisebb nevek ellen is csatázott, mint Mike Hailwood vagy Giacomo Agostini. Visszavonulása után egyéni motorkerékpárok építésébe kezdett. Az ő nevéhez fűződik például három Ferrari-motoros kétkerekű megalkotása: kettő közülük a Dino hathengeresét, egy pedig a 308-as V8-asát kapta meg!
Természetesen Andreas nem állt meg ezen a ponton: számos hat- és nyolchengeres motorkerékpár megépítése után miért ne alkotta volna meg a V12-es álmot? Fogott hát két klasszikus, hathengeres motorkerékpár-blokkot (a Honda CBX-ből természetesen), és megalkotta a 2000 köbcentiméteres, 12 hengeres CBX-hajtóművet! Hogy a művelet mennyire nem volt egyszerű, azt ezek a képek is mutatják.
A motorkerékpárról sajnos semmilyen egyéb technikai adattal nem rendelkezünk – sem teljesítményét, sem végsebességét, de még gyorsulását sem publikálta az alkotó. Azonban Andreas V12-es Honda CBX-e így is lenyűgöző! Nézzük, hogyan melegíti be a tulajdonos ezt az egyedülálló masinát, hogy motorozzon vele egy rövidet. Hangszórókat feltekerni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Az alapot adó mociból volt szerencsém egyet élőben is megcsodálni . Mit mondjak csodaszép jószág. Ha lenne rá 2 millióm rögtöm meg is venném :-(((
Erre az alkotásra nem mondanám, hogy szép de minden bizonnyal hatalmas élmény lehet vele egy kör.
valóban elég baltával faragott de hát házi….
amugy a hangja nem jön be. de azért állat:)
mondjuk egy V6 szériába kéne…
az még elég keskeny!
akkor is sor3-as rocket.