Nem az univerzum legféltettebb titkáról rántották le a leplet a Honda háza táján. Azt, hogy érkezik az Africa Twin mostaninál nagyobb változata, az gyakorlatilag nyílt titok volt eddig is. A Honda azonban rábólintott hivatalosan is a hírre. Az új modell offisöl elnevezése CRF1100L lesz, valamint az SD09-es széria. Csak emlékeztetőül: a jelenlegit SD06-nak, az első újgenerációsat pedig SD04-nek becézték.
Az új modellel kapcsolatban a legnagyobb hír természetesen a nagyobb motorblokk. Ahogy az elnevezése is sugallja, a jelenlegi 998 köbcenti 1084-re bővítik. A legfontosabb változás mégis az, hogy ezzel a Honda már az Euro5-re készül. Valami rettenetesen szimpatikus módon szárnyasék úgy döntöttek, hogy ők nem neveznek be a lóerőversenyre. Azt meghagyják a KTM-nek, a Ducatinak. De még a ShiftCam BMW 136 lóból álló ménesét sem hívják pirkadatkor a templom elé párbajozni. A jelenlegi 94 lóerőről 101-re emelkedés nekik untig elég, amit viszont ugyanúgy 7500-as fordulaton ad majd le az erőmű, mint a jelenlegi modell.
A megjelent információk szerint a Honda tovább folytatja a jól bevált hagyományt. Tehát az alapkivitel mellett jön egy Adventure változat is. Természetesen mindkettő rendelhető lesz DCT váltóval. Kisebb változás, hogy mindkét kivitel megkapja a 24 literes tankot. Az alapmodell 238 kilogrammot fog nyomni, az Africa Twin Adventure Sports pedig 248-at, amire még rá kell számolni adott esetben a DCT 10 kilónyi többletét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »