A Z900RS és annak Cafe változata a Kawasaki óriási sikert aratott múltidéző gépe, ami alatt komoly, modern technika lapul. A hetvenes éveket idéző gép mellett azonban most felbukkant egy érdekesség, amivel a nyolcvanas éveket hoznák el az arra fogékonyaknak. A spanyol Japan Legends Facebook oldalán egy igazán érdekes felhívás jelent meg nemrégiben. “Figyelem! Szeretnél te lenni az első, akinek felkerül a Z900 motorjára ez a kit, nagyon kedvező áron? Vedd fel a kapcsolatot velünk az info@japanlegends.com e-mail címen! Talán te leszel a szerencsés.” – írták. A poszt alatt pedig a múlt évben, Milánóban bemutatott kitjükkel felszerelt Z900-ról virított a fotó.
A Z900-hoz megjelenő kit a nyolcvanas évek legendás Kawasakiját, a ZXR 750-et, valamint a vele párhuzamosan futó 400-at és 250-et idézi meg. Ninjalógialag az első generációs, dupla kerek lámpás ZX-7R olyan technikai finomságokkal igyekezett – sikeresen – elrabolni a sportmotorok szerelmeseinek szívét, minthogy 1991-től kezdve fordított első teleszkóppal gyártották, ami akkoriban sokkal nagyobb truvájnak számított, mint manapság. Két évvel később pedig lemászott a ZZR-1100-ről a Ram-Air rendszer, ami a menetszelet hasznosítva többlet levegőt juttatott a karburátorba.
Azoknak, akiknek nem a történelemkönyvet kell fellapozniuk a típus ismeretéhez, azt sem kell bemutatni, hogy versenymotorként milyen jól funkcionált a típus homologizált változata, a ZX-7RR. A Suzukai nyolc órás viadalon ’93-ban első helyet szereztek vele és utána is a közelében jártak a dobogónak.
A Japan Legends háza táján egyelőre felvállaltan nem kötötték az érdeklődők orrára a kit árát. Az átalakító szett egyetlen apró hibája, hogy a széles blokk mellett az oldalidomok már hülyén mutattak volna. Így az a terület szabadon maradt. Na de uraim! Ez egy múltidéző, nem múltmásoló koncepció. Ennyi untig belefér.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »