Amikor a Yamaha piacra dobta az MT-07 névre keresztelt, megfizethető, közepes kategóriájú élményvasát, akkor annak nem kisebb feladata volt, minthogy megmutassa, hogy egy sorkettes erőforrásnak sem kell unalmasnak lennie. De még mennyire, hogy összejött nekik! A gép gyakorlatilag letarolta a piacot. A hamarosan életbe lépő Euro5 szabályozás azonban a hangvillások üdvöskéjét sem kíméli. Ideje kicsit ráncba szedni!

A Yamaha háza táján mindenképpen így gondolják. Erről árulkodnak a nemrég a brit MCN magazinhoz eljuttatott kémfotók. A felvételek sokakat megnyugtathat, hiszen a gyártó láthatólag úgy véli, hogy ami jó, azt nem kell agyon babrálni.
Ránézésre például maga a motorblokk csak a legszükségesebb mértékben változik meg. Lehetséges – és ezen a ponton lehetetlen eléggé hangsúlyozni a feltételes módot – az, hogy változó szelepvezérlést fog kapni. Ám ennek a beigazolódására azért még várjunk egy kicsit!




Ami szinte biztos, hogy megújul, az a kijelző. Ha összevetjük az egyik nagy konkurens, a KTM 790 Duke színes, okostelefonhoz csatlakozó egérmozijával, akkor látszik, hogy az MT-07 felett elröppent egy-két esztendő. Ugyanakkor magához a motorozási élményhez ez vajmi keveset tesz hozzá. Tehát lehet, hogy a Yamaha bázison úgy döntenek, hogy kap egy a mostanihoz hasonló, csak nagyobb LCD-t, amivel kedvezőbben tudnának árat kialakítani. Mivel a jelenlegi MT-07 szériát tavaly frissítették, ezért az új változatra annyira későn számítunk, amennyire azt csak az Euro5 engedi, tehát 2021-ben.

Cimkék:
Eddig csak fotót láthattunk a Ducati Streetfighter V4-ről, de most láthatjuk mozgás közben, hanggal is a brutális jószágot.
Elolvasom »Talán az eddigi legkomolyabb városi motoros üldözés az, amit ezen a Brazíliában, a rendőr szemszögéből készült videón láthatunk.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »