A Vyrus cég büszke tulajdonosa Ascanio Rodorigo, a nyolcvanas években Massimo Tamburinival dolgozott a Bimotánál. Ez a tény megmagyarázza a leginkább a Bimotákról ismerős első lengőkaros felfüggesztést, ám bőven van még ámulni való a kis olasz manufaktúra kínálatán. A legújabb modelljük a Ducati 1198 L-motorját használja, de van még ezen felül is meglepetés.
Az új Vyrus 987 C3 4V három változatban lesz elérhető. A 170 lóerős 163 kilós alapváltozat (!) az év vége felé lesz megvásárolható. A következő lépcső, az R változat, erősebb és egyben könnyebb is, 184 lovas és 158 kilogrammos. Már ezt sem nevezném versenyképtelennek, ám a kompresszoral felszerelt csúcsváltozat adatai hallatán az embernek leesik az álla: 211 lóerő és 154 kilogrammos saját tömeg. Ezzel egyértelműen a legpotensebb utcai motorkerékpár, maga mögé utasítva a közismert bálványokat, persze nem a legolcsóbb…
Ascanio Rodorigo már előre megnyugtatja a vásárlókat, nem ez az a motor, amin meg fognak halni: „Mindenki képes lesz megülni. A lényeg itt inkább a súly, nem a teljesítmény. Könnyen fordul, és a stabilitása egyre csak nő, ahogy keresed a határokat. Hihetetlen önbizalmat alakít ki a motorosban.”
Az új Vyrus traction-controll rendszert is kap, ami ismerve paramétereit egyáltalán nem tűnik feleslegesnek. A motor Bimotából ismerős első felfüggesztése eredendően igen nagy stabilitást ad, amelyet a Vyrusban tovább finomítanak.
Az MCN szerint az alapmodell 12, az R változat 14, a csúcsváltozat pedig 20 millió forintnak megfelelő euróért vásárolható meg.
Az alábbi videón Ascanio Rodorigo beszél a Vyrus filozófiájáról, kiemelve, hogy cégük a klasszikus kis manufaktúra és a valódi kézműves szakemberség letűnő erényeit igyekeznek megtartani.
Nem tudom, ritkán gerjedek a tízmilliós gépcsodákra, de ezt azért beengedném a garázsba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »