Komolyan veszik a Yamahánál a modellváltást az utóbbi időben: a keresztsíkú főtengely után egy újabb nagy dobás, a fordított henger.
Nem áll ugyan fejjel lefelé, de mégis szokatlan megoldás, hogy a szívótraktus kerül előre, és a kipufogószelepek hátra egy mai motoron. A hagyományos hengerelrendezést az egyhengeres off-road motorok piacán tavaly a Husaberg is felborította az előre álló hengerrel, de az ígéretes konstrukció egyelőre nem transzformálódott teljes piaci sikerré. A Yamaha azonban egy sokkal erősebb és befolyásosabb gyártó, ráadásul könnyebben tudják indokolni a változatás szükségességét. A szokásostól eltérő elrendezés jobb gázáramlást biztosít, igaz, ahogy a videókon is látható, a kipufogóba egy hurok illesztése volt szükséges, hogy meglegyen a tornádó-effektus, a jobb hengeröblítés a gázlengések révén. Nőtt a furat és a sűrítési viszony, ezek mind a felső tartományt erősítik. A henger szögének módosításával a hajtókar mindig akkor függőleges, amikor a legnagyobb erőhatás éri, bár ez egy terepmotoron viszonylagos, mert az a ritka, ha sík úton halad. Az új blokkhoz már befecskendező tartozik, a különböző injektortérképek a Honda krosszmotorokhoz hasonlóan egy extraként kapható kütyüvel (YZ Power Tuner) könnyen cserélhetőek.
Az új blokk kialakítás hatással van a motor többi részére, a váz a sportmotorokéhoz hasonlít leginkább, a tank a megszokott helyről az ülés alá költözött, és kisebb is lett, bár egy 40 perces versenyre így is elegendő az üzemanyag. Márpedig ez különösen fontos szempont, a Yamaha ugyanis a legjobb akar lenni, és hogy ez mennyire sikerült, csak a többi motor bemutatása után dől el. Egy biztos, az elmúlt időszakban a Yamaha tűnik a leginnovatívabb japán cégnek, bár a Honda tarsolya sem ürült még ki teljesen a hírek szerint.
http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/yamaha/2010-yamaha-yz450f-ar78886.html
http://hellforleathermagazine.com/2009/09/2010-yamaha-yz450f-reverse-cyl.html
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »