Hasonló pletykát már hallhattunk nem is olyan rég, talán nem véletlenül. A Yamaha közvetlen vetélytársaival szemben is gyenge az alsó szegmensben.
Tény, hogy az Ibrahimként emlegetett YBR-125 már régen jelen van a piacon, és két éve már a 250-es változat is kapható – mégis, az iwatai kismotorok kínálata kifejezetten szűkösnek tűnik, főleg úgy, hogy a vetélytársak ebben a szegmensben is erősítenek. A Honda egyre másra hozza kismotorjait is Európába: az új CBF125 mellett idén nyáron a japán piacra tervezett VTR 250 is kapható már hazánkban is, akárcsak Európa többi országában. A Kawasaki is belépett ebbe a szegmensbe a mini Ninjával, és úgy tűnik a Suzuki is beerősít a GSX-125 R-rel és a Bébi-kinggel. A Yamaha ugyan Indiában kiadta és exportálta számos \fejlődő\ országba is az FZ16-ot, valamint nemrégiben a fejidomos változat is a piacon van, mégis, a szakadék túl nagynak tűnik a 125-ös YBR és az YZF-R között. Nem véletlen, hogy spanyol újságírók a legkisebb FZ-k, vagy éppen azok 250-es változatainak európai megjelenésére várnak.
Hogy tervezi-e a Yamaha a mini Fazer és annak csupasz testvérének európai bevezetését, nem tudjuk. Ugyan ezekben a masinákban nincs semmi technikai újítás, nem jövőbemutató fejlesztések, mégis, a kismotorok egy racionális, vonzó alternatívát jelentenek a rövid távú napi ingázásra, közlekedésre.
Az indiai mini Fazer promója