Azt hiszem, túlzás nélkül ki lehet jelenteni, hogy ezt a bukósisakot elég sokan várják. Amikor tavaly késő ősszel megjelent a róla szóló sajtóanyag, jómagam is be voltam sózva, mikor érkezik meg idén tavasszal az első szállítmány a hazai forgalmazó Euromotor üzletébe. Az utcaibb GT kivitel mellett az N70-2 X ugyanis igazán izgalmas megoldást kínál sok túraenduro tulajdonosnak. Hiszen ezt a sisakot az ígéret szerint a Nolan annyira univerzálisnak készítette el, amilyen nem nagyon létezett korábban. Elsőre egy zárt, plexis és sildes bukó. Éppen csak kivehető az állvédő, levehető a plexi és akár a sild is. Csinálhatsz belőle robogós vagy a túra alatt éppen városnéző fejvédőt, de rendes cross szemüveggel is hordható. Nézzük akkor meg élesben, hogy mit is tudnak az egyes részei!
Teljes kiépítésében az N70-2 X igazi, fullos sisak minden túrázónak. Az állvédő komoly méretű, viszonylag magasra felnyúlik. Azaz tökéletesen védi a szájat – és a benne levő fogakat! Anyaga természetesen Lexan – ahogy azt az olasz márkánál megszoktuk. Ez az egyik legjobb matéria, amit a motoros gyártástechnológiák során kitaláltak. Nem a legkönnyebb ugyan, de nagyon szívós és a külső behatásoktól nem öregszik – azaz nem veszít a védelmi képességeiből.
A plexi a kiterjedtebb állrész ellenére meglehetősen nagy. Egy egyenes pozíciójú túraenduron is a fej lefelé fordítása nélkül tökéletesen olvasható le a műszerfal. Ezen kívül az oldalirányú periférikus látómezőnket is maximálisan ki tudjuk használni benne. A vizor a legfelső és a legalsó állás között számos ponton rögzül, legalul pedig egy külön retesszel tudjuk teljesen lezárni. Ennek bepattintása nélkül alapból van egy enyhe légáram az arcunkra – annyi, ami hűvösebb időben is elviselhető és éppen segít a saját dioptriás szemüvegünk párásodásán – ha hordunk ilyet.
A sisak tetején pedig egy nagy méretű sild trónol. Igazán nagy sebességnél – értsd: autópályatempó – nem tudtam kipróbálni, azonban elővárosi haladásig semmilyen fejrángatást nem vettem észre. (Teszem hozzá: a jól formázott hasonló kellékek egy csupasz motoron messze mindenféle legális sebesség felett is tökéletesen használhatóak – ezt viszont személyesen tapasztaltam meg.) A sild állítható is, és szerencsére egészen jól árnyékol – itt nyilván ez a fő funkciója. Zárt sisaknak tehát a Nolan N70-2 X tökéletes.
Kezdjük a leginkább életszerű változtatással: menjünk terepre! A csapatban motorozás egyik nagy hátránya, hogy a gárda hátsó fele jellemzően komoly porban közlekedik – így elengedhetetlen a cross szemüveg használata. Nagyon sok általam korábban vizsgált plexis túraenduro sisak ezen a téren vérzett el. Amennyiben ugyanis nem elég nagy a kivágás homlok feletti része, a szemüveget a sisak lenyomja, te meg nem kapsz az orrodon levegőt. Vagyis megdöglesz terepen. Erre a részre voltam a leginkább kíváncsi – de szerencsére az N70-2 X jól vizsgázott. A szemüveg befér és nem nyomja össze az orrot sem.
A második oldalon jönnek további variációk, illetve a szellőzés és az összbenyomások is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »