Néhány héten belül kezdetét veszi a World Superbike Championship, azaz az utcai ezres sportmotorok műszaki alapjaira épített versenygépek legnagyobb viadala. A világbajnoki sorozat rangja abszolút vetekszik a MotoGP királykategóriájával – mivel pedig a motoroknak valóban van némi közük az utca embere által is megvásárolható példányokhoz, így a gyárak is komoly energiákat és pénzeket ölnek bele. Korábban bemutattuk a nagy visszatérő BMW S1000RR versenymotort – most nézzük meg alaposan egyik komoly riválisát. A párhuzam egyértelmű: a Ducati Panigale V4 ugyanis az eladások terén már döbbenetes sikereket ért el – most tehát bizonyítania kell a WSBK-ban is.
A gárda hivatalos neve “Aruba.it Racing – Ducati Superbike team”. A csapatfőnök Gigi Dall’Igna így nyilatkozott: “Munkánkat egyetlen cél vezérli: a győzelem. Kizárólag erre gondolunk.” A két versenyző pedig Chaz Davies és Alvaro Bautista – az ő vállukon is hatalmas a nyomás. Daviesnek ez már az ötödik szezonja lesz a Ducati WSBK csapatával, Bautista pedig hosszú és nem is eredménytelen MotoGP pályafutása után idén kezd a Superbike mezőnyben. Lebecsülni azonban nem szabad, hiszen nyert ő világbajnoki címet is – igaz, régen és a 125-ös kategóriában.
“A munka még nagyon korai szakaszában van, hiszen még csak most kezdtük a fejlesztés végső felvonását. Az előjelek jók, de még nagyon sok a tennivalónk.” – folytatta Dall’Igna csapatfőnök. – “Kitűnő pilótapárosunk van, így a mi dolgunk, hogy hagyjuk kibontakozni a bennük levő teljes potenciált.”
Tény, hogy egy ennyire új versenymotortól azonnal eredményeket várni botor dolog lenne. Miután azonban a Ducati bátor módon szakított hagyományaival és kihozta a V4-es Panigale modellt, a teher tényleg hatalmas a vállukon. Főleg a tavalyi eladások fényében – mert most bizonyítani kell, hogy a megelőlegezett bizalomnak megvan az alapja. Sokan szeretnék is megakadályozni a terv sikerességét – így igazán komoly küzdelmek bontakozhatnak ki a 2019-es WSBK futamain. Február 23-án az ausztrál Phillip Island pályáján hivatalosan is elindul az idény!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »