Nagyon kapaszkodnak a Norton háza táján a srácok. Nemrég bemutattak egy gyönyörű párost, a 650-es Atlas Nomad és Ranger gépeket, amik talán minden stílusérzékeny motorosnak elindítják a mozgolódást a gatyájában. Azokat is a V4-es erőforrásukból faragott, soros kéthengeres motorblokkal látták el, akárcsak az új, pillekönnyű sportgépüket, ami a Superlight nevet kapta.
Ez pedig egy nagyon beszédes név. Rávilágít arra, hogy milyen szerepkört hivatott betölteni és felfedi a Norton – egyáltalán nem – titkos küldetését: Man-sziget. A szuperkönnyű, V4-ből lefaragott sportmotor nem más céllal jött létre, minthogy letarolja a TT Lightweight kategóriát, majd uralkodjon rajta.
Vajon elég lesz ehhez 105 lóerő? Nyilvánvalóan nem, de ha versenymotort akarnak belőle faragni, akkor a blokkban rejtező rugalmasság úgyis többet nyom a latba. A motor tömege viszont figyelemre méltó: szárazon 158 kilogramm, és ez azonnal lemegy 152-re, amint felkerül rá az extrák listájáról a titán kipufogórendszer, ami még 6 lóerő többletet is hoz.
És akkor ebben benne van a Pro Race állású üzemmódkapcsoló, a hattengelyű dőlésszögérzékelő, a kipörgésgátló, a wheelie és launch control. Akárcsak a gyorsváltó vagy a BST felnik. A 18 literes, szénszálas tüzelőanyagtartály, a minden paraméterében állítható Öhlins futómű és Brembo fék, radiális M50-es nyereggel. Felsorolni is nehéz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »