A motorosok világában azt hiszem, hogy mindenki tudja, hogy november eleji hagyomány a jövő évi motorok bemutatása Milánóban. Nem is nagyon tehetett mást a Yamaha, minthogy még a kapuk kinyitása előtt villant egy komolyat a várva várt Ténéré 700-al. Muszáj volt nekik, hiszen még sokáig fogunk a párnánkba sírni éjszakánként, amikor a tavalyi csalódás érzésére visszagondolunk, amikor annak rendje és módja szerint a komplett világott megutaztatták a hype-vonaton, majd előálltak egy prototípussal. Ám most véget vethetünk a csalódottság korszakának, itt az ideje megbocsátanunk a szívünkben, hiszen megérkezett a sokat várt, pedigrés rally ősöktől származó Yamaha Ténéré 700.
Kezdjük magával a motorblokkal. Azt már nagyjából a piramisok megépülésének az idején is tudtuk, hogy egy áthangolt MT-07 blokkot kap a Ténéré. Tehát egy 689 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, DOHC sorkettest, amit nyomatéksora hangolnak a túraenduróságból kifolyólag. Az eredmény 72 lóerő 9’000-es fordulatszámon és 68 newtonméteres forgatónyomaték 6’500-on pörögve.
Amennyire ismerős a hajtómű, annyira újdonság a kettős bölcsőt formázó acélváz, amit a Ténéréhez fejlesztettek. A kialakítás során arra törekedtek, hogy egy keskeny, gyors, és könnyű motor legyen a végeredmény, ami aszfalton és terepen is megállja a helyét. Azt, hogy ez mennyire sikerült természetesen csak éles teszten lehet majd csak megmondani, de az tutibiztos, hogy Nick Sanders odáig volt tőle, na meg vissza.
A motor terepes optimalizására láthatóan odafigyeltek. A keskeny, 880 milliméter magasan lévő ülés kialakítása nem gátolja a ridert abban, hogy előre-hátra csússzon a nyeregben szükség szerint. Az elől 43 milliméteres villák a gyári sajtóanyag szerint a hajlással szemben ellenállóak, a rugóútjuk pedig 210 milliméter. Hátul 200 milliméteres rugóutat, alumínium lengőkart találunk. És a legfontosabb: az ABS természetesen kikapcsolható.
A Ténéré 700 legnagyobb ágyúja, amit elsütött az a hamisítatlan ralimotor érzés. Ezt erősíti a fejidom vagy a sajátos lámpaegység is. A Yamaha egy remek húzással a szélvédő mögött elhelyezkedő LCD-kijelzős műszeregységet is stílusban ehhez igazította. A motor menetkész tömege: 205 kg. Igazán kívánatos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »