ECRanger néven mutatkozott be a pehelysúlyú terepmotorjairól ismert GasGas legfrissebb modellje. A triálgépek páratlan kezelhetőségét és az endurók sokoldalúságát ötvöző újonc minden eddiginél élvezetesebb erdőjárást ígér, és újabb lendületet adhat a mostanság sikert sikerre halmozó katalán vállalatnak.

Könnyű, könnyen vezethető és amatőröknek is tökéletes játékszer
Modern, légies megjelenésével és fejlett műszaki alapjaival az ECRanger tökéletesen passzol a reneszánszát élő GasGas kínálatába, hiszen éppoly magas technikai színvonalon áll, mint márkatársai. A mindössze 108 kilogrammos nóvum a világszerte népszerű EC sorozat masszív – mégis könnyű – króm-molibdénből és acélból készülő gerincvázára épül.

A hanghatás a GasGas ígérete szerint izgalmas lesz – mégis tudja az Euro4 normákat
Ehhez kapcsolódnak az új, nagy merevségű villabefogók, no meg a kifinomult, állítható karakterisztikájú felfüggesztések. Ezeket a hetven éves tapasztalattal büszkélkedő Kayaba szállítja a GasGas-nak. Elöl 46 milliméteres csúszószár-átmérőjű, tekintélyes 270 milliméteres rugóúttal felvértezett nyitott patronos fordított teleszkópok dolgoznak, míg hátul 119 millis tartományban mozgó központi rugóstag felel a kiváló úttartásért.

Kimondottan csinos szerkezet az ECRanger
A kifejezetten karcsú, sűrű erdőkben is villámgyors ECRanger mozgatásáról 199,4 vagy 299,3 köbcentis, egyhengeres, kétütemű erőforrás gondoskodhat. Működésüket elektronikus gyújtás és VForce 4 membránszelep-rendszer teszi még hatékonyabbá. A precíz, hatfokozatú váltóval és 36 milliméteres torokátmérőjű porlasztóval társított motorokhoz új dugattyút és hengerfejet dolgoztak ki a GasGas szakemberei.
Ennek köszönhető a már alacsony fordulatszámon ébredő komoly nyomaték és az alacsony, Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő károsanyag-kibocsátás. A korábbinál jobb gázcseréhez a szintén típusspecifikus Technigas 2.0 kipufogódob is nagyban hozzájárul, ugyanakkor különleges hangjával a motorozási élményt is jelentősen fokozza.

A futómű minden paramétere állítható
A GasGas-ok legfőbb erényeként említhető kezelhetőség az ECRanger esetében is messze átlagon felüli. Ez nem csak a remek súlyelosztásnak, az alacsony tömegközéppontnak és a filigrán építésmódnak köszönhető – legalább ennyire sokat számít az átgondolt, szabad mozgást biztosító idomzat, az EC-énél 40 milliméterrel kisebb ülésmagasság és a remek fogású, középmerevítővel felszerelt, pontos visszajelzésekkel szolgáló kormány, melynek csőátmérője 2.86 centi.

Légiesen karcsú szerkezet
Elsőrangú a strapabíró Excel felnikhez kapcsolódó 260 illetve 220 milliméteres, hullámos peremű, hűtött NG tárcsákra épülő fékrendszer is. Az induló ár mégis barátinak nevezhető: csupán 2’050’000 forint (ECRanger 200), illetve 2’099’000 forint (ECRanger 300). Amennyiben egy igazi hobbi-terepgépre vágysz, ne hagy figyelmen kívül a spanyol újdonságokat sem – további részleteket a Gerecse Motorban tudhatsz meg.
Támogatott tartalom.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A milánói EICMA show még hátra van, de a Suzuki a legfontosabb újdonságait és frissítéseit többnyire már megmutatta.
Elolvasom »Claudio Castiglioni előtt tiszteleg az új, limitált szériás MV Agusta F4, ami egyúttal búcsú is a márka szupersport gépétől.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »