Manapság már a legnagyobb filozófusok vérre menő vitát folytatnak arról, hogy a Honda VT1300CX azért nem lett átütő siker Európában, mert éppencsak egy leheletnyivel a gazdasági világválság után dobták piacra, vagy azért, mert az a motor egy két keréken járó jó ízlés ellen elkövetett bűncselekmény volt. Az, hogy az USA-ban a mai napig sikerrel árulják Fury néven, az mindkét magyarázatot alátámasztja. A vita így eldöntetlen marad. De a nemrégiben megjelent hírek szerint a szárnyasok készítenek belőle egy DCT váltós változatot.
A DCT lényege, hogy a páros és páratlan fokozatok külön kuplungot kapnak. Azaz a következő már be van készítve, és ahogyan old az egyik, azonnal zár a másik, ez pedig finom és gyors kapcsolást tesz lehetővé.
BobMaster kolléga azt vonta le tanulságul a nyári duplakuplungos váltóra kihegyezett NC750X tesztben, hogy a szerkezetnek van létjogosultsága, csak még nincsen teljesen készen.
A Honda által benyújtott szabadalmi tervek félreismerhetetlenül hozzák a VT1300CX jellegzetes formáit. Nagy 21-es első felni, dupla bölcsőváz, csepp alakú tank és az egész hátul bezárul egy széles gumival. Megmarad a jellegzetesen hosszúkás fényszóró és a shotgun stílusú kipufogó is. Bár ez utóbbi nyilvánvalóan csupán az illusztráció szerepét tölti be. A vázban a jól ismert 1’312 köbcentis V2-es csücsül, amit át kell dolgozni, hogy befogadja a DCT váltót. Ez azonban egyúttal azt is jelentheti, hogy talán újra tesznek egy próbát az európai piaccal. Végtére is a cruiser soha nem megy ki a divatból. Még az építettnek látszani akaró, gyári gépek sem.
Cimkék:
Egy igazi, korabeli, fekete-fehér felvételen nézhetjük meg, hogy milyen volt egy Hill Climb verseny a 30-as években.
Elolvasom »Vasárnap lement az Aragóniai Nagydíj, ami mondhatni papírforma verseny volt. Mármint eleinte nyugis, aztán pedig felrobbant.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »