Jómagam szeretek csizmában motorozni. Értem ezt arra, hogy napi munkába járástól a túrázásig mindig. Biztonságot ad. Azért esett a választás a Rebelhorn Piston II csizmájára, mert valahol félúton van a teljesen sport, illetve „túrasport” cuccok között. Minden szükséges védelmet megkapunk, de a műanyag bokamerevítése nem nyúlik fel a csizma tetejéig – vagyis egy fokkal kényelmesebb benne a mindennapi élet.

A Rebelhorn Piston II egyszerre sportos és túrázásra is alkalmas fazonú motoros csizma
Előző csizmámhoz képest csak pozitív élményeim vannak. Vegyük sorba. Mint az eddig próbált Rebelhorn termékek, az adott méret (45) pont illeszkedik a lábamra. Kezdetben belebújni nehézkes volt, ám olyan szinten körülfogta a lábfejet, hogy semmi lötyögés nem volt tapasztalható. Így pontosan lehet váltani, megtartani a motor tömegét álló helyzetben. A cipzár minőségi, könnyen mozog. Szerencsére tépőzáras rész csak a csizmaszár tetején található, így a rögzítés könnyű.
Anyaga természetesen bőr, szellőzők csak módjával vannak rajta, tehát nem egy perforált kivitel. Ezzel együtt a nyári melegben is teljesen komfortos volt. Illetve kevésbé hajlamos beázni – manapság elég gyakran találkozunk záporral, zivatarral. A bélés anyaga komfortos, kellemesen szivacsozott. Nem zavaróan, de a csizmaszár tetején lévő varrás kicsit irritálhatja a lábszárat, így farmer esetén a hosszú zokni, vagy inkább a betűrt sport bőrnadrág ajánlott.
Első közös utunkon sikerült egy várat is megmásznom benne. Nem mondom, hogy erre lett kitalálva… Főleg a lejtmenet volt nehézkes benne, ami jól mutatja, hogy szabását tekintve mégiscsak a sportmotorozáshoz fejlesztették, ennek megfelelően van kialakítva a bokarész dőlése. Szintén öröm számomra, hogy a koptató fém, azok közt is jó masszív, tömör fajta. Nem vagyok híve a műanyag- illetve a lemez koptatóknak. Valószínűleg ez a fajta határozottabb visszajelzést közvetít.

A bokavédelem volt az első számú szempont
A Rebelhorn Piston II csizma háromféle színösszeállításban létezik: fekete, fekete/piros és fekete/neon. Mindhárom vállalható, nem tolakodóan sok a színes betét. Eddig tapasztalt egyetlen negatív élményem, hogy a talpa esőben egy kicsit csúszós. Száraz körülmények közt biztos a talajfogás, de esőben meg tud tréfálni, ha nem figyelünk oda.
A második oldalon egy melegben is tökéletes, de akár egész évben hordható dzsekit mutatunk be – tapasztalatokkal együtt. Lapozz!
Cimkék:
A Benelli és a Keeway magyarországi forgalmazója a közelmúltban egy teszthétvége keretében adott ismerkedési lehetőséget gépeikkel.
Elolvasom »A következő évre aktualizált Ducati Multistrada Enduro még akkor sem fog radikálisan különbözni elődjétől, ha új blokkot kap.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »