Miközben vasárnap még a koponyám belső oldalán vasdoronggal ütötte egy csapat hiperaktív tinédzser a fájdalom rézharangját – és átkoztam az utolsó szombat esti sört – azon gondolkodtam a kanapén fetrengve: mi a fenének néz bárki Forma 1-et, ha van MotoGP is? Pedig az első kört leszámítva nem indult valami izgalmasan az Osztrák Nagydíj. A rajtvonal elejére a szokásos brancs állt fel. Marquez az élen, mögötte Dovizioso majd Lorenzo.
A zöld lámpa jelzése után kicsit megkavarodtak a dolgok. Vinales elkottázta a rajtot, de az első három helyen is úgy cserélgették a pozíciókat, mint a gyerekek a focis kártyát. Egy kis vívás után kialakult a Marquez, Lorenzo, Dovizioso hármas, amkik végig vezették a versenyt. Az Osztrák Nagydíj hátralevő része róluk szólt, mert persze érdekes, hogy Rossi feltornázta magát a 14. helyről a 6. pozícióig, de a show az élen történt.
A második körtől kezdve bátran lehetett egy kicsit szundikálni, hiszen hiába kezdett el látványosan gyorsulni a Ducati a 8. körben. A 16. körig bezárólag pont annyira volt adrenalindús a buli, mint egy kisbéri csukafogó horgászverseny. Akkor viszont az olasz vasak egyszerre csak elkezdtek jobban működni, mint a Honda és akkor begyorsultak az események.
Lehet, hogy csak az élbolyban indultak be az események, de az bőven kárpótolt bárkit. A 18. körig bezárólag Dovizioso és Lorenzo katonás rendben vadászott Marquezre. Mintha két piros-fehér TIE fighter üldözött volna egy Repsol matricás X-winget. Végül Dovi egy picit lemaradt, Lorenzo pedig megkezdte az ostromot leendő csapattársa ellen. A párharc annyira jól sikerült, hogy a verseny végéig pofozgatták egymást. Az Osztrák Nagydíj végeredménye pedig csak a 28. körben a hármas kanyarban dőlt el, ahol Lorenzo egy gyönyörű előzési manővert dobott be kívülről. Tehát a végeredmény Lorenzo, Marquez, Dovizioso. Mögöttük Crutchlow, Petrucci és Rossi.
Fotók: AFP / Red Bull
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »