A svájci hegyek között a Zürichi Egyetemen összeállt egy csapat, akik nem csak kitaláltak egy nagy hatótávolságú elektromos motort, hanem meg is alkották azt. A tizenhat fős teamet 13 gépészmérnök, egy villamosmérnök és két designer alkotta, de az egyetemi projectekhez hasonlatosan felthetőleg nem kevés segítséget kaptak az oktatók részéről is. Na nem mintha ez bármit is csökkentene a kész mű sportértékén. A nemzetközi sajtóban többnyire rosszmájúan megjegyzik, hogy kreatív oldalon lett volna még mit erősíteni, és ez nem is teljesen alaptalan. De annyira azért nem lett veszélyes az eredmény. Néhány indiai piacra szánt csodához viszonyítva pedig egyáltalán nem szándékozik az ember kikaparni tulajdon szemgolyóját, ha az Ethec vonalait nézi. Sőt, a maga Dredd bírós módján egészen menő.
A masszív formák ráadásul nem valamiféle öncélú dizájnbaleset következtében jöttek létre. Hiszen egy 15 kilowattórás lítium-ion akkumulátornak szabad szemmel is láthatóan kell a hely. Azonban ez az ára annak, hogy az elektromos motorkerékpárok egyik leggyakoribb kritikáját maguk alá gyűrjék a diákok. A hatótáv ugyanis mintegy 400 kilométerre bővült így. Az pedig már nagyon jó, bár néhány fontos részlet egyelőre még tisztázatlan ezzel kapcsolatban. Például, hogy milyen sebesség megtartása mellett lehet ezt elérni, illetve, hogy az akksi feltöltése mennyi időt vesz igénybe.
De ezek a kellemetlen kérdések sokkal inkább akkor jogosak, ha egy olyan vállalatnak szegezzük oda, akik egy terméket forgalmaznak. Azonban ne feledjük el, hogy az Ethec esetében egy csapat diákról beszélünk, akik – kis túlzással – két ZH között rakták össze a motort.
Az összekerekes hajtás mellett praktikus okokból rakták le a voksukat. A tapasztalataik szerint a fékezések 75 százalékos energiaveszteséggel jártak. Így inkább raktak előre is egy elektromos motort, hogy az elvesztegetett kraft helyett a regeneratív fékezést segítsék elő. Az elektromos motorkerékpárok piaca tehát fejlődik és talán az Ethec nevet sem árt belevésni a fejünkbe.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »