Egy izraeli start-up cég egy olyan technológia fejlesztési terveit mutatta be, ami minket – motorosokat – az előtt figyelmeztetne a mások által megindított veszélyes manőverekre, minthogy azt mi az emberi érzékszerveinkel felfoghatnánk. A Ride Vision rendszer 360 fokos körben működne, így egy oldalról vagy hátulról érkező veszélyforrásra is felhívná a figyelmet. Ezzel pedig értékes másodperceket biztosíthat a motorral közlekedők számára. Gondolom mondanom sem kell, hogy ez élet és halál közötti különbséget jelenthet. Na ne legyünk inkább mégsem ennyire drámaiak. Mondjuk inkább azt, hogy egy épségben hazavitt motor és a biztosítóval játszott hosszadalmas huzavona lehet a differencia.
A Ride Vision CAT – Collision Aversion Technology – alapvetően azokat az érzékelőket használnák – illetve két kamerát-, amiket a modern motorokba egyébként is beszerelnek. A cég elképzelése szerint ezzel jelentős mértékben meg tudják fogni a költségeket, ami így végül nem egy méregdrága különlegesség lesz, hanem olyasvalami, aminek tényleg helye lehet a motorozás világában. Ráadásul így képesek biztosítani a moduláris szabadságot a motorgyártó vállalatok számára.
Uri Lavi, a cég alapítója szerint három szempontot tartanak szem előtt. Az egyik a megfizethetőség, hiszen érthető módon azt szeretnék, ha a fejlesztésük általánosan elérhető lenne az új motorkerékpárokban. Annak viszont, hogy a gyártók ne ódzkodjanak egy új motoros fejlesztéstől még két kitételnek teljesülnie kell. Ebből az egyik, hogy nem szabad, hogy jelentős többlet tömeget képviseljen egy új rendszer, hiszen a kétkerekűek világa – néhány kivételtől eltekintve – nagyon érzékeny a szaporodó kilókkal szemben.
A másik amit teljesítenie kell a Ride Vision fejlesztés alatt álló technológiájának, hogy az új, váratlan veszélyre figyelmeztető rendszerük diszkrét legyen. Azaz ne egy újabb felületet nyújtson, ami megosztja a vezető figyelmét. Ez talán furcsán hangzik a mai kijelzőnek nevezett egérmozik és a mellettük található gomberdők világában. De ha a motorozás biztonságosabbá tétele a cél, akkor releváns szempont, hogy ne hozzanak be új ingereket a pilóta fókuszába.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »