Önmagában már annak sincsen kis hírértéke, hogy 32 év elteltével újra Top Gun film készül. Tom Cruise persze már nem az a fiatal csikó, aki az első rész forgatása idején volt, de azért biztosan kellemes nosztalgiafaktort fog jelenteni. Azoknak egészen biztosan, akik fiatal fiúk voltak akkor, amikor látták a filmet. Ide tartozok én is, még ha a kilencvenes évek elejéig várnom is kellett az élményre. De egy dolog biztos: szerte a világban fertőzte meg az a film a fiatalokat két gép csodálatával. Az egyik természetesen az F-14 Tomcat volt, aminek a modellrepülő változatát szerintem nagyjából mindenki összerakta legalább egyszer. De ha azt nem is, akkor egy poszter biztosan jutott a fiús szobák falára.
A másik a Kawasaki GPZ900 volt, ami a kor technikai színvonalán – tehát 1985-1986 – nagyjából azt jelenthette az akkori motorosoknak, mint amit ma nekünk a H2. Nem is véletlen, hogy Curuise úr egy H2R nyergében krúzol a friss kémfelvételek tanulsága szerint. A párhuzam természetesen adja magát, mi motorosok mégis egy kicsit örülhetünk, hiszen a rendező nem tudta le annyival, hogy kiadta ukázba, hogy szerezzenek valami menő motort a színész alá.
A H2 nálunk is járt teszten, igaz “csak” az SX változat, de ettől még egy lenyűgöző darab. Ha úgy nézzük, akkor méltó szellemi öröksége az egykori GPZ900-nak. Abban az értelemben mindenképpen, hogy az akkor, most pedig a kompresszoros H2 korunk egyik csúcstechnikáját megjelenítő, szupermenő, bivalyerős prémium kétkerekűje. Na de vajon lesznek-e rajta matricák? Ilyen messziről ezt nem lehet megállapítani.
A Top Gun: Maverick elkészítése sokáig pengeélen táncolt. Tony Scott – Ridley tesója – rendezővel a munkálatok ugyan megindultak 2010-ben, de a 2012-es öngyilkossága megakasztotta a projectet. Ennyi év után azonban úgy tűnik, hogy megtalálták azt, akiről úgy vélik, hogy méltó utódja a rendezőnek. Bízunk benne, hogy egy legalább olyan emlékezetes filmet kapunk hamarosan, mint amilyen az első rész volt három évtizeddel ezelőtt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »