Miközben a fél világ a MotoGP legutóbbi futamára figyelt a hétvégén, hogy mi történik a texasi Circuit of the Americas pályán, addig lefutott egy valamivel szerényebb esemény is. Az Alpinestars motoros ruhákat gyártó vállalata megünnepelte fennállásának 55. évfordulóját. Ennek örömére pedig a vállalat meglepte saját magát egy épített motorral. Nocsak, ezt át tudom érezni: én is pont így szeretném majd köszönteni magam az ötvenöt örömére.
A motort a kaliforniai Woolies Workshop feje, Michael Wooloway álmodta és építette meg. Az ihletet az Alpinestars által támogatott – többnyire MotoGP – versenyzők és azok gépei adták. Sok megoldás született ennek fényében, hogy egyfajta történelmi emlékmű is legyen custom bike.
Ennek köszönhetően került rá például hüvelykujjal is vezérelhető hátsó fék, amivel Mick Doohan előtt tisztelegnek, vagy éppen olyan mintázatú ülés, mint amilyet Nicky Hayden is használt a saját Ducatiján.
A motor alapja egy 1974-es Ducati 750 Sport versenyblokk, de Wooloway nem átallott modern brandek termékeivel felpumpálni. Ennek ellenére mégsem zavaróan kétpólusú a motor, nincsen a szemünket szétfeszítő diszharmónia. Az öreg szív mellett szépen megférn az Akrapovic dob, a Brembo fék vagy éppen a Michelin abroncs.
Az olasz szívet sem hagyták érintetlenük, kipréseltek belőle néhány plusz lóerőt. A vázat Jeff Cole készítette, akinek ez a szakterülete. Egyértelműen erre az elemre a legbüszkébbek a motor alkotói, hiszen jól idézi meg a hatvanas és hetvenes évek MotoGP gépeinek megjelenését.
Az Alpinestars pedig igazán jót ünnepelhetett a motor körül, hiszen a versenypályán is az övéinek kedvezett a szerencse. Hiszen Marc Marquez és Maverick Vinales futott be az első két helyen, akiknek éppenséggel az ő logójuk feszít a ruhájukon.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »