Bolívia fővárosában, La Pazban egy teljes pihenőnapot tölthetett el a Dakar Rally megtépázott és megfogyatkozott mezőnye. Azonban mindenki tudta, hogy a java még csak most jön: időben és távban sem érte el a jubileumi verseny a féltávot. Ráadásul a két maratoni szakasz is vár a versenyben levőkre – ezek két olyan összekapcsolt napot jelentenek, amikor az esti pihenő során nem vehetnek igénybe külső műszaki segítséget a versenyzők. Csak a náluk levő alkatrészekből, saját maguk javíthatnak meg bármit.
A két maratoni szakasz közül az első azonnal a pihenő után kezdetét is vette. A verseny nyolcadik napja a szünet miatt a hetedik szakasz volt – és bár egy maraton első fele, az egyik leghosszabb speciált jelentette. La Pazból 281 kilométert közúton tettek meg, majd kezdetét vette a nagyon tempós és változatos viszonyok között zajló, 425 kilométeres gyorsasági. Amely tartalmazott saras-küzdős és igazi sivatagi részeket is – ráadásul mindezt igen nagy magasságban: 4’500 méteren is jártak a versenyzők.
A harmadik napi navigációs hibája óta eszeveszett felzárkózásban levő Joan Barreda ismét akkorát motorozott, ami súrolja az emberfeletti kategóriát. A rajttól kezdve végig ő volt a leggyorsabb: volt hogy több mint öt perccel is vezetett a Yamaha szuperül teljesítő pilótája, Adrien van Beveren előtt. A célra azonban ez az előny némileg lecsökkent: kevesebb mint három perces hátránnyal jött be másodiknak a francia.
A hetedik szakasz gyorsaságija nagyon trükkös volt: a saras szakaszokon könnyű volt követ fogni és komoly kárt tenni a versenyjárműben. Így járt az autós éllovas, tizenháromszoros Dakar-győztes Stephan Peterhansel és a Honda gyári versenyzője, Michael Metge is. Utóbbi törött kerekével nem érhette el a célt, így fel kellett adnia… Azonban a nagy száguldásban a háromszázadik kilométer környékén Barreda is hatalmasat bukott. A célban annyit mondott: lehet, hogy eltörte a térdét – mert járni azt nem tudott. Ma ugyan elrajtolt, de közel sem halad olyan gyorsan – így a folytatás a sérülése miatt erősen kérdéses.
Az összetettben Adrien van Beveren visszavette a vezetést a továbbra is roppant taktikusan versenyző hondás Kevin Benavides előtt. Barreda döbbenetes módon már a harmadik helyen zárta a napot, mögötte pedig jönnek a lepattanóra váró gyári KTM-ek: a szintén nagyon megfontolt Matthias Walkner és a tavalyi combcsont-törése után fokozatosan gyorsuló 2016-os győztes, Toby Price. Valószínűleg mindannyian tudják: bár gyorsan kell menni, de a túlélés – vagyis a versenyben maradás – fontosabb!
Az összefoglaló megint nagyon jól mutatja, mit kellett leküzdeni a mezőnynek – és este a szerelők sem vehették kezelésbe a technikát!
Gyenes Mani a 30. helyen zárta a maraton első felét, így összetettben két helyet javítva feljött a 28. pozícióba. A piros-fehér-zöld színeket már egyedül képviselő Dési János a nagyon szép 56. lett a hetedik szakaszon, az eddigi teljesítménye alapján pedig már a 73.! Saghmeister Gábor a célba ért pontosan száz motorosból a 92. helyen zárt, és összetettben is ugyanitt tart. Most kezdődik igazából a második félidő – hajrá fiúk!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 05H 11′ 10” | – |
2 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | + 00H 02′ 51” | – |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 08′ 02” | – |
4 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 08′ 43” | – |
5 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | + 00H 08′ 53” | – |
6 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 09′ 16” | – |
7 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | + 00H 09′ 30” | – |
8 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | + 00H 10′ 03” | – |
9 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 12′ 46” | 00H 01′ 00” |
10 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | + 00H 13′ 48” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | 21H 49′ 18” | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 03′ 14” | – |
3 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | + 00H 04′ 45” | – |
4 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 08′ 18” | 00H 01′ 00” |
5 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 13′ 34” | – |
6 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | + 00H 16′ 39” | 00H 02′ 00” |
7 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 18′ 40” | 00H 01′ 00” |
8 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | + 00H 20′ 47” | – |
9 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 33′ 27” | – |
10 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | + 00H 33′ 53” | 00H 01′ 00” |
Fotók és videó: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »